طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۷ آغاز شد

طرح ۲۰ روزه تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۷ با حضور وزیر راه و شهرسازی در پایانه مسافری بندر شهید حقانی هرمزگان آغاز شد. سه شناور جدید نیز به ناوگان حمل و نقل دریایی کشور ملحق شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ الله مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به الحاق سه فروند شناور به ناوگان حمل و نقل دریایی کشور اظهار کرد: این شناورها با ظرفیت مجموع 336 صندلی از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر تامین مالی شده و برای جابجایی مسافران در مسیرهای بندرعباس – قشم – هرمز- لارک فعالیت می کنند.

او تاکید کرد: با احتساب این شناورها، 41 فروند شناور با ظرفیت مجموع 4 هزار و 372 صندلی در ایام نوروز 97 به مردم خدمات رسانی می کنند.

پایانه مسافری بندر شهید حقانی با زیربنای 3500 متر مربع، دارا بودن سه سالن با ظرفیت 660 صندلی و صرف هزینه ای بالغ بر 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی، اسفند 94 به بهره برداری رسید.

بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران دارای دوسالن جداگانه برای مسافران قشم و هرمز و یک سالن ترانزیت است که امکان تهیه بلیت الکترونیکی و اینترنتی، غرفه معرفی هتل ها و اماکن گردشگری، دفاتر خدمات توریستی و ... فعال شده است.

در تعطیلات نوروزی حدود 35 هزار نفر مسافر دریایی در روز توسط پیشرفته ترین شناورهای مسافری کشور جابجا می شوند.

سالانه 20 میلیون نفر در بنادر هرمزگان به جزایر این استان سفر می کنند.

قرار است بندر چندمنظوره سوزا و سه اسکله شناور گردشگری در قشم و هنگام با حضور آخوندی افتتاح شود.

منبع: تسنیم

401

کد خبر: 916185

وب گردی

وب گردی