دانشگاه آزاد در خصوص اشتغال فارغ التحصیلان متمرکز عمل می کند

معاون اشتغال وزارت کار گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص بسترسازی جهت اشتغال فارغ التحصیلان متمرکز عمل می کند و این امید را می دهد که بتوانند بهتر تعامل برقرار کرده و راحت‌تر تغییرات را اعمال کند.

دکتر عیسی منصوری معاون اشتغال وزیر کار در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ در خصوص تعامل و ظرفیت‌های معاونت اشتغال وزارت کار جهت همکاری با دانشگاه‌ها گفت: مهمترین نکته این است که فیدبک بازاری کار را به دوستان در بخش آموزش عالی و همه فعالان دانشگاه ها ارائه بدهیم.

او افزود: دانشگاه آزاد در این خصوص متمرکز عمل می کند و این امید را می دهد که بتوانند بهتر تعامل برقرار کرده و راحت‌تر تغییرات را اعمال کند.

منصوری تصریح کرد: ما در معاونت اشتغال در سه حوزه با وزارت علوم توافق کردیم یکی در درازمدت با اصلاح یا بهبود ساختار موجود اشتغالی که معطوف به نیازهای بازار کار است ضرورت دارد که دانشگاه ها بتوانند ظرفیت‌سازی کنند همچنین در میان مدت لازم است پیش‌بینی کنیم که در آینده چه رشته هایی مورد نیاز است.

اوخاطرنشان کرد: ضرورت دارد که وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی خود محتواها و رشته ها را تطبیق دهند و هدف ما نیز در کوتاه مدت این است که همین الان طرح تکاپویی که در حال اجرا است به صورت میدانی اجرا شود.

معاون اشتغال وزیر کار ادامه داد: در تعاملی که با آموزش عالی داشتیم قرار است که تعیین کنند هر استان چه رشته فعالیت‌های را نیاز دارد که این نیازها را به آموزش عالی منتقل می‌کنیم تا مسئولان آموزش عالی بر اساس آن بتوانند جهت گیری های خود را انجام دهند.

خبرنگار: حمید انصاری
202

کد خبر: 916321

وب گردی

وب گردی