ظرفیت و توانایی دانشگاه آزاد در خدمت طرح مهارتی سربازان قرار می گیرد

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان گفت: دانشگاه آزاد هم در مجموعه توافقنامه ما قرار می گیرد البته زمانی که کل دانشگاه‌های ما حدود ۴ میلیون دانشجو دارند همگی یکجا دیده شدند به جز دانشگاه فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی، فعلا به صورت اختصاصی دانشگاهی را مدنظر قرار ندادیم اما سعی می کنیم که از ظرفیت و توانایی دانشگاه آزاد استفاده کنیم.

سردار فرحی فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص همکاری قرارگاه مهارت آموزی سربازان با وزارت علوم جهت اجرای طرح مهارتی سربازان گفت: در حال تدوین 30 توافقنامه با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف هستیم که انشالله به زودی همه آنها نهایی می‌شود و تا کنون ۱۰ تا از این قراردادهای امضا شده است.

او افزود: یکی از توافق نامه ها با وزارت علوم است که ضوابط آن تدوین و با دیداری که دکتر غلامی و سردار باقری داشتند تعهد نامه همکاری امضا شده است که دکتر برومند مسئول این کار هستند و این کار تا مراحل نهایی پیش رفته است.

فرحی ادامه داد: در مجموع دو تا از دانشگاه های کشور ارزش خیلی موثری در اجرای طرح مهارتی سربازان دارند چون از جنس دانشگاه های مهارتی هستند که دانشگاه فنی حرفه‌ای و دانشگاه علمی کاربردی ۲ دانشگاه موثر در اجرای طرح مهارت آموزی هستند و در این راه به ما کمک خواهند کرد.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان خاطر نشان کرد: با این دو دانشگاه به صورت اختصاصی توافق‌نامه امضا کردیم و این توافقنامه در حضور وزیر علوم انجام شده است اما به طور کلی برای کل وزارت علوم از جمله جهاد دانشگاهی برنامه هایی وجود دارد به زودی این همکاری نیز اجرایی و نهایی خواهد شد.

فرحی افزود: دانشگاه آزاد هم در مجموعه توافقنامه ما قرار می گیرد البته زمانی که کل دانشگاه‌های ما حدود ۴ میلیون دانشجو دارند همگی یکجا دیده شدند به جز دانشگاه فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی، فعلا به صورت اختصاصی دانشگاهی را مدنظر قرار ندادیم اما سعی می کنیم که از ظرفیت و توانایی دانشگاه آزاد استفاده کنیم و میان مدرک تحصیلی دانشگاه و مهارت لازم برای کسب و کار دانشجو یک حلقه واصله ایجاد کنیم.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان تصریح کرد: ما باید بتوانیم در طول مدت سربازی تخصص های دانشگاهی را تا جایی که ممکن است غربالگری کنیم و در مسیر خود قرار دهیم تا زمانی که فارغ التحصیل از دانشگاه بیرون می‌آید و به سربازی می‌رود پس از اتمام مدت سربازی بتواند مهارت کسب شده در دانشگاه را در محیط خدمت کاربردی کند و با آمادگی بیشتری وارد بازار کار شود.
خبرنگار: حمید انصاری

کد خبر: 916322

وب گردی

وب گردی