شکایت دو زن مسلمان آمریکایی از پلیس نیویورک

دو زن مسلمان در نیویورک پس از آن که پلیس آن‌ها را وادار کرد حجابشان را بردارد، از این شهر شکایت کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه گاردین، دو زن مسلمان پس از دستگیری به علت این که پلیس نیویورک آن‌ها را مجبور کرد برای عکس گرفتن حجاب خود را از سر بردارند، از این شهر شکایت کردند.

این زنان و یک گروه حمایت کننده از آن‌ها به دنبال طی کردن روندی قانونی برای این شکایت در دادگاه فدرال منهتن هستند.

حامیان این زنان در دادخواست خود خواستار دریافت خسارت و صدور یک بیانیه رسمی هستند مبنی بر این که نحوه عکاسی در اداره پلیس برخلاف قانون اساسی است.

طبق این دادخواست، پلیس نیویورک حقوق «جمیلا کلارک» از نیوجرسی و «آروا عزیز» از بروکلین را نادیده گرفته است. این دو نفر در ژانویه و اوت سال 2017 دستگیر شدند.

دادخواست گویای آن است کلارک پس از دستگیری وادار شده برای عکس گرفتن روسری خود را روی شانه‌هایش بیاندازد و پلیس او را تهدید کرده اگر این کار را انجام ندهد برای این موضوع نیز محاکمه خواهد شد.

در ادامه دادخواست این دو زن با اشاره به این که پلیس حجاب آن‌ها را مورد تمسخر قرار داده است، آمده است: «مانند تمام زنان مسلمان که اعتقادات مذهبی آن‌ها حکم می‌کند حجاب داشته باشند.»

آروا عزیز نیز گفت تصور این که چندین پلیس مرد و همکاران آن‌ها چهره‌اش را بدون حجاب ببینند او را درهم می‌شکند.

گفته می‌شود این سیاست پلیس موجب نقض قوانین اولیه فدرال و ایالتی شده است.

دفتر حقوق شهروندی نیویورک گفت این پرونده را بررسی خواهد کرد؛ اما در بیانیه خود اعلام کرد: «ما اطمینان داریم که پلیس در این مورد سیاستی مشروع دارد. این اداره میان احترام به آداب و رسوم تمام ادیان و اجرای قانون برای عکس گرفتن از افراد دستگیر شده تعادل برقرار می‌کند.»

این بیانیه در ادامه اعلام می‌کند: «افرادی که مایل نیستند جلوی دیگران حجاب خود را از سر بردارند، به یک محیط خصوصی برده می‌شوند تا در آن جا از آن‌ها عکس گرفته شود.»

کد خبر: 916346

وب گردی

وب گردی