مخالفت معلمان آمریکایی با تجهیز مدارس به سلاح

نتایج نظرسنجی جدید گالوپ حاکی از آن است که از هر ۴ معلم، ۳ نفر با تجهیز مدارس آمریکا به سلاح مخالف هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از نشریه هیل، نتایج نظرسنجی جدید گالوپ که روز گذشته (جمعه) منتشر شد نشان داد که بیشتر معلمان با درخواست «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر مسلح کردن معلمان مدارس مخالف هستند.

بر اساس این نظرسنجی، از هر 4 معلم 3 نفر آنها (73 درصد) اعلام کردند که با آموزش نحوه استفاده از اسلحه به معلمان و کارکنان مدارس مخالف هستند. این درحالی است که 20 درصد معلمان از برگزاری این دوره های آموزشی حمایت کردند.

نتایج نظرسنجی گالوپ نشان داد: اگر چنین دوره های آموزشی برگزار شود، 82 درصد معلمانی که در این نظرسنجی شرکت کردند گفتند که هرگز در این دوره ها شرکت نخواهند کرد. فقط 18 درصد اعلام کردند که دوره های آموزش استفاده از اسلحه را می گذرانند.

بر اساس این نظرسنجی، از میان معلمانی که با مسلح شدن در مدارس مخالفت کردند، 47 درصد آنها اعلام کردند که این کار به هیچ وجه کارآمد نیست و نمی تواند باعث کاهش قربانیان حوادث تیراندازی در مدارس شود. همچنین 58 درصد معلمان اعلام کردند که مدارس با مسلح شدن معلمان امن تر نخواهد شد.

در این نظرسنجی که تاریخ 5 تا 12 مارس و کمتر از یک ماه پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه ای در پارکلند فلوریدا برگزار شد، 497 معلم مدرسه شرکت کردند. در پی تیراندازی خونبار در مدرسه فلوریدا، 17 نفر کشته و دهها نفر دیگر مجروح شدند. عامل تیراندازی یک جوان 19 ساله بود که پیشتر از همین مدرسه اخراج شده بود.

پس از این تیراندازی مرگبار، دانش آموزان و معلمان زیادی در اعتراض به آزادی حمل سلاح تظاهرات برگزار کردند. این درحالی است که ترامپ در واکنش به این اعتراض ها، پیشنهاد مسلح کردن معلمان و برگزاری دوره های آموزشی نحوه استفاده از اسلحه را برای کارکنان مدارس ارائه کرد. رئیس جمهور آمریکا حتی پیشتر در حساب توییتر خود نوشت که به هر معلمی که اسلحه به دست بگیرد، پاداش هم می دهد!

کد خبر: 916434

وب گردی

وب گردی