انتقاد مرکل از اظهارات اسلام ستیزانه وزیر کشور آلمان

«آنگلا مرکل» از اظهارات وزیر کشور آلمان که گفته بود «اسلام به آلمان تعلق ندارد»، انتقاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی فایننشال اکسپرس، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز گذشته از اظهارات وزیر کشور آلمان که گفته بود «اسلام به آلمان تعلق ندارد»، انتقاد کرد.

مرکل در کنفرانس خبری مشترک با «استفان لووِن»، نخست وزیر سوئد، اعلام کرد اسلام همانند مسحیت و یهودیت بخشی از فرهنگ و تاریخ آلمان است.

او گفت: «چهار میلیون مسلمان در آلمان زندگی می کنند و دین خود را در اینجا حفظ می کنند. آنها بخشی از (جمعیت) آلمان را تشکیل می دهند و دین اسلام آنها نیز به آلمان تعلق دارد.»

صدراعظم آلمان در حالی چنین اظهاراتی را مطرح کرد که پیش از آن «هورست زیهوفر»، وزیر کشور جدید آلمان در مصاحبه با روزنامه «بیلد» ضمن اشاره به فرهنگ این کشور گفته بود «اسلام به آلمان تعلق ندارد».

زیهوفر، رهبر حزب محافظه کار سوسیال مسیحی است که پیش از این وعده داده بود در صورت کسب سمت وزارت کشور آلمان، روند اخراج پناهندگان را تسریع خواهد کرد.

در حال حاضر، بیش از چهار و نیم میلیون مسلمان در آلمان زندگی می کنند که بیشتر آنها را تُرک تبارها و پناهجویان تشکیل می دهند

دولت ائتلافی جدید آلمان روز چهارشنبه گذشته تحت هدایت آنگلا مرکل کار خود را آغاز کرد. این چهارمین بار است که مرکل سکان هدایت آلمان را در دست می گیرد.

کد خبر: 916436

وب گردی

وب گردی