افراد در سال جدید باید بر روی ظرفیت ها و پتانسیل های خود تمرکز کنند

یک روانشناس بالینی معتقد است:برای موفقیت در سال جدید، افراد هدف گذاری خود را بجای تغییر سطح زندگی باید در راستای تغییر سبک زندگی قرار دهند.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالله مروارید روانشناس بالینی و مشاور کارآفرینی با بیان این مطلب اظهار داشت: در ایام نوروز بسیاری درصدد برنامه ریزی برای زندگی خود در سال جدید هستند به طوری که اغلب هدف گذاری ها در چارچوب تغییر سطحی است و میان آنها شباهت های زیادی نظیر خرید منزل، اتومبیل، حساب بانکی، رشد شغلی و غیره دارد که البته در پایان سال بسیاری از این اهداف به نتیجه نمی رسد.

وی تصریح کرد: سطح زندگی براساس سبک زندگی تغییر می کند و تا زمانی که الگوی ارزشی و مدل ذهنی افراد تغییر نکند نمی توان انتظار موفقیت داشت، کسانی که برنامه یک هفته اخیر آنها شبیه یک سال گذشته است در گام اول باید عادت های روزمره خود را تغییر و مهارت های خود را ارتقاء ببخشند وگرنه نوشتن آرزوهای بزرگ روی کاغذ نمی تواند ضامن رسیدن به آنها باشد.

این روانشناس ادامه داد: میزان مهارت های فردی باعث استحکام جایگاه شغلی و موجب تمایز در میان سایر رقیبان خواهد شد به همین دلیل آموزش مهارت های مرتبط، افزایش میزان مطالعه، ورزش روزانه، حذف عادت های نامناسب و استفاده صحیح از فضای مجازی و دور شدن از بحث های بی اهمیت می تواند به شکل فزاینده ای مدل ذهنی افراد را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه هدف گذاری های بلند مدت فقط برای انجام ندادن طراحی می شود! افزود: اگر برنامه ای وجود دارد زمان انجام آن همان روز است و به سرعت باید شکل اجرایی به خود بگیرد درحالی که برخی زمان رسیدن به آرزوهای خود را برای چند ماه و حتی چند سال آینده قرار می دهند تا به نوعی تلاش نکنند و زحمت طی کردن مسیر را به تعویق بیندازند در حالی که اگر هدفی گذاشته می شود اجرای آن باید از همان روز آغاز شود.

وی گفت: پیش از هدف گذاری برای سال جدید افراد باید بر روی ظرفیت ها و پتانسیل های خود تمرکز کنند و براساس توانمندی های فردی اقدام به برنامه ریزی کند، چرا که هدف ها باید مبتنی بر واقعیت باشد نه آرزو. به همین دلیل همواره تاکید می شود که افراد صادقانه خود را بررسی کنند و عادت های خود را بشناسند و به اندازه ای که می توانند خود را تغییر دهند هدف گذاری کنند.

مروارید افزود: نتیجه و ماحصل کار کردن تنها به خاطر کسب درآمد نیست بلکه افرادی موفق هستند که کار را نوعی زندگی می دانند و برای پیشرفت در آن، همواره درحال مطالعه و آموزش مهارت های جدید هستند، درواقع افراری به آرزوهای بزرگ خود میرسند که کار را زندگی می کنند و از آن لذت می برند.

701

کد خبر: 916477

وب گردی

وب گردی