پاسخ خوش خبر به ابهام های لیست کولاکوویچ

سرپرست تیم ملی والیبال به ابهام های لیست سرمربی تیم ملی برای سال ۹۷ پاسخ داد.

به گزارش ایسکانیوز، لیست ۳۷ نفره ایگور کولاکوویچ در شرایطی روز گذشته اعلام شد که غیبت برخی بازیکنان آماده لیگ برتر که تیمشان تا مراحل پایانی هم پیش رفت، ابهام های زیادی را در ذهن علاقه مندان به والیبال ایجاد کرده است.
به عنوان مثال چند بازیکن آماده تیم خاتم اردکان که شگفتی ساز لیگ سال ۹۶ نام گرفتند، در لیست کولاکوویچ جایی ندارند. همچنین برخی از بازیکنان باتجربه تیم شهرداری تبریز و سایر تیم ها نیز به نوعی اعتراضشان را به این لیست اعلام کرده اند.

امیر خوش خبر، سرپرست تیم ملی والیبال که خودش هم از تماس برخی بازیکنان به عنوان گلایه بابت نبود نامشان در لیست کولاکوویچ خبر می دهد، به ابهام هایی لیست نهایی سرمربی تیم ملی پاسخ داد.
نظر تمام سرمربیان لیگ برتری گرفته شد

کولاکوویچ برای تهیه این لیست ساعت های زیادی را صرف کرد. من به چشم خودم دیدم که او چقدر بررسی دقیقی روی تمامی بازیکنان دارد. حتی در برخی موارد اطلاعات او از مربیان ایرانی هم درباره بازیکنان بیشتر است. حتی کولاکوویچ با سرمربیان تیم های لیگ برتری نیز بارها صحبت و از آنها نظرخواهی کرد. خودم دیدم که سرمربی تیم ملی در جلسه با مربیان تیم های مختلف از آنها می خواست بازیکنان شاخص خود را معرفی کنند تا کسی از قلم نیفتد و همه بازیکنان بررسی شوند.


به بازیکنان معترض گفتم بیایید سر تمرین!

سرمربی تیم ملی روی این لیست خیلی دقیق عمل کرد. به نظرم او برای تک تک نفراتی که در لیست قرار گرفتند، دلیل و برهان دارد. از دیروز بازیکنان زیادی با من تماس گرفتند و ناراحت بودند که چرا نامشان در لیست تیم ملی نیست. من هم از آنها دعوت کردم که با شروع اردوها سر تمرین تیم ملی حاضر شوند و با کولاکوویچ صحبت کنند. بالاخره یا آنها قانع می شوند یا کادرفنی تیم ملی برا قانع می کنند.


نظر نهایی را خود کولاکوویچ داد

قطعا این لیست با نظر مستقیم ایگور کولاکوویچ بوده و او فقط از همکارانش مثل پیمان اکبری مشورت گرفته است. اینطور نیست که فرد دیگری در انتخاب نفرات دخالت کرده باشد. همانطور که گفتم سرمربی تیم ملی ساعت های زیادی را برای انتخاب لیست نهایی صرف کرد و تمام جوانب را در نظر گرفت. به هر حال هر لیستی که اعلام می شد، تعدادی از بازیکنان ناراحت می شدند چون سلیقه ها متفاوت است.


این لیست برای لیگ جهانی است

این را بگویم که ۳۷ بازیکن اعلام شده فقط برای لیگ جهانی دعوت شدند. در طول این رقابت ها تیم الف و ب تشکیل می شود و اکثر این نفرات در حال تمرین با تیم ملی خواهند بود و برخی هم به مسابقات می روند. البته ۶، ۷ بازیکن که در تیم های جوانان و نوجوانان هستند، احتمالا بعد از چند روز تمرین با تیم ملی بزرگسالان به اردوی تیم های خود ملحق می شوند.


لیست آسیایی را سرمربی دیگری اعلام می کند

برای بازی های آسیایی و مسابقات AVC کاپ تیم ب ایران اعزام می شود؛ اما آن تیم سرمربی جداگانه ای خواهد داشت. در واقع وقتی کادرفنی تیم ب بعد از لیگ جهانی مشخص می شود، لیست آن تیم هم اعلام می شود که ممکن است این نفرات معترض هم در آن حضور داشته باشند. در واقع دیگر کولاکوویچ نقشی در لیست آسیایی ندارد چون می خواهد تیم اصلی را برای مسابقات جهانی آماده کند.


شهرام محمودی گفت نمی آیم

کولاکوویچ در این مدت یکی، ۲ جلسه با شهرام محمودی برگزار کرد و دوست داشت که در تیم ملی باشد. به هر حال او بازیکن باکیفیتی است و در تیم باشگاهی اش این را نشان داده است. در این جلسات محمودی اعلام کرد با توجه به مصدومیت های کهنه باید ریکاوری کند و نمی تواند در تیم ملی باشد.

کد خبر: 916594

وب گردی

وب گردی