همایش بین‌المللی پزشکی آکادمیک ایران برگزار می‌شود

نخستین همایش بین‌المللی پزشکی آکادمیک در ایران ۲۹-۳۱ فروردین سال آینده در سالن همایش‌های بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی تهران با حضور استادان برجسته پزشکی دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید علی ابطحی گفت: پزشکی آکادمیک بخشی از علم طب است که در آن پزشکان بیشتر به تحقیق و آموزش می پردازند. این پزشکان گرچه بخش کمتری از جامعه پزشکی را در جهان تشکیل می دهند اما اکثر کشفیات و نوآوری ها مرهون تلاش های آنان است.

سیدعلی ابطحی ادامه داد: از زمان جدایی دانشگاه های علوم پزشکی از رشته های غیر پزشکی و با گذاشتن بار سنگین ارائه خدمتان بالینی به جامعه توسط دانشگاه های علوم پزشکی، پزشکی آکادمیک که در همه دانشگاه های جهان اولویت اول دانشکده های پزشکی به حساب می آید کمتر مورد توجه بوده و جای آن را کمیت و کیفیت ارائه خدمات تشخیصی و درمانی گرفته است.

ابطحی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از معدود دانشگاه های کشور که همچنان رشته های پزشکی را در کنار دیگر رشته های علمی آموزش می دهد و همه خدمات تشخیصی و درمانی آن در راستای آموزش و تحقیق است، برای نخستین بار در کشور همایش بین المللی پزشکی آکادمیک را سال آینده برگزار می کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از آنجا که سیاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی ارتقای کیفی دانشگاه بویژه در زمینه علوم پزشکی است، این همایش با همکاری استادان برجسته دانشگاه های آکسفورد و کمبریج برنامه ریزی شده و با حضور و مشارکت آنان اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: در میان استادان مدعو، پروفسور دیوید وارل و پروفسور تیموتی کاکس نویسندگان درسنامه پزشکی دانشگاه آکسفورد هستند. رئیس بخش داخلی و بخش مغز و اعصاب دانشگاه آکسفورد و رئیس موسسه خیریه ولکام که بزرگترین موسسه غیر دولتی حامی تحقیقات پزشکی در جهان است نیز در این همایش سخنرانی می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران اظهار کرد: ۲۷ فروردین 97 یک دوره یکروزه آموزشی برای رزیدنت ها، فلوها و همه پزشکان علاقه مند جهان با موضوع بیماری های مغز و اعصاب، عفونی و گرمسیری و غدد و اطفال ارائه می شود که شرکت کنندگان در پایان، گواهی شرکت از دانشگاه آکسفورد دریافت می کنند.

ابطحی یادآور شد: این همایش برای گروه های هدف شامل متخصصان داخلی، غدد، مغز و اعصاب، عفونی و سم شناسی و علاقه مندان بوده و امتیاز بازآموزی از وزارت بهداشت دارد. علاقه مندان برای ثبت نام در این همایش به وب سایت www.academicmedicine.ir مراجعه کنند.

201

کد خبر: 916622

وب گردی

وب گردی