میزبانی از مسافران نوروزی  در 2700 امامزاده از امروز در سراسر کشور  / اسکان مسافران در زائرسراهای  883 بقعه متبرکه 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف از آغاز  طرح آرامش بهاری در 2 هزار و 700 امامزاده و بقعه متبرکه سراسر کشور از امروز 27 اسفند ماه ومیزبانی از مسافران وزائران  نوروزی  خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ملی در ایام نوروز در 883 امامزاده ظرفیت اسکان  از مسافران  ،زائران وگردشگران فراهم  شده است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز در نشست خبری «طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه و امامزادگان» در تشریح برنامه‌های این طرح که از امروز 27 اسفند ماه در بقاع متبرک آغاز و تا 13 فروردین ادامه خواهد داشت اظهار کرد: نوروز برای مردم ایام پرنشاط و پرتحرکی است که مردم در آن از دستگاه‌های مختلف توقع خدمت‌رسانی دارند.
وی نوروز را ظرفیت فرهنگی و اجتماعی بی‌نظیر برای سازمان اوقاف دانست و گفت: در ایام و مناسبت‌هایی که خدمت‌رسانی نهاد وقف ضرورت دارد، برنامه‌ریزی‌ دقیقی هم باید صورت بگیرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف به تعطیلی مجموعه سازمان اوقاف قبل از سال ۸۸ در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: در گذشته در ایام نوروز حتی درب آستان خیلی از امامزادگان فقط چند ساعت برای زیارت باز می‌شد‌.
حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر «تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی » تاکید کرد: مردم برای شروع سال جدید نیاز به آرامش دارند و چه اماکنی آرامش‌‌بخش‌تر از امامزادگان و بقاع متبرکه؟
وی با اشاره به اینکه همه ساله مردم ولایتمدار و دوستدار اهل‌بیت (ع) لحظه تحویل سال در جوار آستان ائمه اطهار (ع) و امامزادگان هستند، تصریح کرد: امسال با توجه به تقارن نوروز با ماه رجب و شهادت امام هادی(ع) ، برنامه‌های خوبی در خصوص قرائت قرآن، مدیحه سرایی، همخوانی قرآن و سخنرانی در جوار امامزادگان در قالب طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: طرح آرامش بهاری در 2 هزار و 700 امامزاده و بقعه متبرکه سراسر کشور در دو بخش برنامه‌های فرهنگی، معرفتی و خدمات اجتماعی پذیرای زائران در ایام نوروز است.
شرفخانی درباره برپایی خیمه‌های معرفت در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه تاکید کرد: مانند سالهای گذشته خیمه‌های معرفت در جوار امامزادگان در بخشهای مشاوره، مهارتهای فردی، ازدواج و تحکیم خانواده و تربیت فرزند با حضور مُبلغان توانمند برپا می‌شود.

وی محور اصلی خیمه‌های معرفت امسال را توجه به معارف زندگی دانست و خاطرنشان کرد: امسال اولویت اصلی در خیمه‌های معرفت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه توجه به معارف زندگی از سوی مُبلغان است که این مسئله با استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای نوین تبلیغی مثل گفت‌وگوی چهره به چهره انجام می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف بخش دیگر برنامه‌های خیمه معرفت را طراحی برنامه‌های متنوع در حوزه کودک و نوجوان دانست و گفت: در این برنامه‌ها هدف القای غیرمستقیم مفاهیم و آداب دینی از سوی مُبلغان با روشی جذاب به کودکان است.

حجت‌الاسلام شرفخانی تبلیغ چندرسانه ای را بخش دیگری از برنامه های خیمه معرفت دانست و گفت: در این بخش موضوع اصلی ارتقای سواد رسانه ای و کاهش آسیب های اجتماعی از طریق پخش کلیپ و سخنرانی های کوتاه است.

وی از برگزاری نمایشگاه آرامش بهاری در یک هزار و 770 امامزاده خبر داد و افزود: در کنار برنامه‌های نمایشگاهی و خیمه‌های معرفت مسابقه کتابخوانی آرامش بهاری نیز در جوار امامزادگان در ایام نوروز برای زائران و مسافران نوروزی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف حضور روحانیون در امامزادگان برای برگزاری نماز جماعت و گفتمان‌های دینی را یکی از مهمترین موضوعات در بخش فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: 3 هزار و 500 روحانی از حوزه علمیه قم و استانها به آستان امامزادگان اعزام می شوند که علاوه بر مدارک تحصیلی مرتبط با مشاوره و تبلیغ در دوره مهارتی قبل از اعزام نیز شرکت کرده اند..

شرفخانی از طراحی ایستگاه صلواتی با رویکرد فرهنگی در 917 امامزاده خبر داد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های دینی و اجتماعی خانواده‌ها طرح مباحث تربیتی به ویژه آموزش نحوه استفاده از فضای مجازی است؛ در این بخش برای ارتقای سطح سواد مردم و روش استفاده صحیح از فضای مجازی، آموزش های لازم در امامزادگان از سوی مُبلغان به زائران داده می‌شود.

وی از وجود زائرسرا در 883 امامزاده و بقعه متبرکه سراسر کشور خبر داد و افزود: در ایام نوروز این امامزادگان در خدمت مردم و مسافران نوروزی هستند و در برخی از آنها ظرفیت پذیرایی از مسافران نیز فراهم است.

روابط عمومی اوقاف ۷۰۵

کد خبر: 916636

وب گردی

وب گردی