اپوزیسیون بازی احمدی نژاد با ژست مبارزه با فساد ..!!

بازیگران عرصه سیاست اگر بر مدار حق حرکت کنند می توانند مسیر سعادت را طی کنند اما اگر از این مسیر عدول کنند جایی جز زباله دان تاریخ پذیرای آن ها نخواهد بود .

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ؛عرصه سیاسی کشور همیشه شاهد تغییر و تحولات زیادی بوده است. تغییراتی که همیشه باعث عبرت برای تاریخ کشور بوده است. از ابتدای انقلاب که افرادی مانند بنی صدر، بازرگان و ... تا افرادی که امروزه در صحنه ی سیاست هستند باعث شده اند تا معیارها برای جایگیری در طرز تفکر و حتی احزاب کمی جا به جا شود.

بست نشینی

از مواقع مهم کشور انتخابات آن است. انتخاباتی که مردم دست به انتخاب کاندیدای مورد نظر خود می زنند و فردی را به عنوان رئیس جمهور به روی کار می آورند. سال 84 فردی با شعار عدالت توانست کرسی ریاست جمهوری کشور را تصاحب کند.

محمود احمدی نژاد با رسیدن به این مقام کار های بسیار زیادی توانست برای کشور انجام دهد اما شاید بتوان گفت در مواقع حساسی نتوانست آنچه را که باید، انجام دهد را نتوانست انجام دهد .

در این مورد باید به جریان برکناری اسفندیار رحیم مشایی توسط حکم رهبر معظم انقلاب و در پی آن خانه نشینی احمدی نژاد اشاره کرد. این اقدام اولین امتحان رئیس جمهور اسبق در امتحان ولایت پذیری بود که موفق از آن بیرون نیامد.

این اولین مرحله ای بود که وی را به سمت اپوزوسیون بودن هدایت کرد. زمان زیادی از این ماجرا گذشت تا احمدی نژاد از مسند ریاست جمهوری کنار رفت اما خود را برای انتخابات سال 96 آن آماده کرد. در این هنگام بود که اتفاق عجیبی در صحنه سیاسی کشور رخ داد.

انتخابات 96 ؛ این هم پشت بلندگو

رهبر انقلاب 5 مهرماه 95 در ابتدای درس خارج فقه شان فرموده بودند؛« یک آقایی آمده پیش من، من هم به ملاحظه صلاح حال خود آن شخص و صلاح کشور گفتم که صلاح نمی‌دانیم شما در فلان قضیه شرکت کنید... اگر توی این مقوله وارد شدید در کشور دوقطبی ایجاد میشود، خیلی ساده است. ما این توصیه را به یکی از آقایان کردیم. خب حالا این مایه‌ اختلاف بشود بین برادران_مؤمن، یکی بگوید فلانی گفته، یکی بگوید نگفته، یکی بگوید چرا پشت بلندگو نگفته؟ خب حالا این هم پشت بلندگو.» ناگفته با توجه به فضای آن روز کشور مشخص شد که این صحبت ها خطاب به محمود احمدی نژاد بود که توسط رهبر معظم انقلاب از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نهی شده بود. ولی اقدامی که از سوی وی سر زد کاری خلاف آن را نشان داد.

او در تاریخ اسم نویسی ریاست جمهوری نه تنها برای ثبت نام آمد بلکه از حمید بقایی که در کنار وی برای ثبت نام آمده بود حمایت کرد. در اینجا هم وی آشکارا صحبتی را که رهبری در نهی وی در شرکت در انتخابات کرده بودن را زیر پا گذاشت و وارد میدان شد که در نهایت صلاحیت او تایید نشد.

این ها قدم هایی بود که وی را به سمت اقدامی مخرب تر کشاند. اقدامی که توسط رسانه های معاند و ضد انقلاب هم تایید شد.

اپوزوسیون وامانده

احمدی نژاد در واکنش به دستگیری بقایی لب به انتقاد از قوه قضاییه گشود. انتقادی که بیشتر جنبه تخریبی ان به وجه سازنده اش می چربید.

او در یکی از سخنان خود در حمایت از بقایی که توسط قوه قضاییه دستگیر شده بود اظهار داشت: «ته حرفشان این است که تمام مملکت را بدهید دست من تا درست شود. خب این که حرف هر طاغوتی هست و هر دیکتاتوری همین حرف را می‌زند.» وی تلویحا قوه قضاییه را طاغوتی و فاقد مشروعیت خواند. کسی که روزی خود دم از عدالت و قانون می زد حالا در قامت یک اپوزوسیون تمام عیار در داخل نظام ظاهر شده است.

این اقدام احمدی نژاد از سوی رهبر معظم انقلاب پاسخ داده شد. مقام معظم رهبری در در آستانه هشتمین سالگرد حماسه نهم دی‌ماه «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت»، طی دیداری که با هزاران نفر از اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور داشتند فرمودند: کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند و علیه کشور سخن بگویند.

در همین راستا حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت در گفت و گو با ایسکانیوز اظهار داشت: اپوزیسیون شدن بعد از مسئولیت نشان از واماندگی است؛ برخی افراد مدتی است که از قدرت وا مانده اند و طبیعی است که اظهاراتی نابخردانه داشته باشد.

شاید بتوان گفت بعد از این سخنان دیگر چیزی برای بقای سیاسی احمدی نژاد باقی نمانده و باید منتظر بود تا او هم مثل بقیه جاماندگان انقلاب به تاریخ بپیوندد و دست آخر متوسل به نامه نگاری های به رهبر انقلاب با هدف مظلوم نمایی و فرار اطرافیانش از دست قانون متوسل شده است که البته منش رهبر انقلاب نشان داده است که قانون از هر چیزی مهمتر است حال موضوع فتنه باشد یا جریان انحرافی .

کلام معاندان از بلندگوی داخلی

وی در بخشی از این نامه اینگونه می گوید: برگزاری فوری و آزاد انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی، البته بدون مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی و آزاد گذاردن مردم برای انتخاب، یک ضرورت فوری است.» این صحبت درست همان خواست دشمنان انقلاب است اما این بار از زبان کسی برآمده که خود روزی با همین سیستم آن هم دوبار به کرسی ریاست جمهوری رسیده است و حالا که از قدرت برکنار شده زبان به شکوه از آن گشوده است. در همین راستا سید مهدی هاشمی سرپرست وزارت کشور در دولت محمود احمدی نژاد با بیان اینکه انتظار چنین رفتار و ادبیاتی را از احمدی نژاد نداشت تاکید کرد : ایشان برای اینکه بتواند حضور خود را در صحنه های سیاسی و اجتماعی نشان دهد و همچنین جایگاه گذشته خود را در منظر افکارعمومی نگه دارد این اقدامات را انجام می دهد .

این موارد نشان می دهد احمدی نژاد که روزی خود را پایبند به ولایت فقیه می دانست امروز از این خط عدول کرده است و مانند خیلی ازافراد جامانده از قطار انقلاب تبدیل به اپوزوسیون آن هم در داخل کشور شده است و حرف هایی را که معاندان و مخالفان انقلاب می زنند را او به زبان می آورد. در اینجا باید به نکته ای اشاره کرد قریب به چهل سال از انقلاب اسلامی ایران می گذرد کسانی که خواستند در برابر قانون ایستادگی کنند و خود را فراتر از آن ببینند لاجرم جایی در زباله دان تاریخ پیدا کردند و به محاق رفتتند. با تمام مشکلات و مصائبی که در کشور وجود دارد این موضوع روشن و واضح است که مردم و مسئولان وظیفه شناس ثابت کردند نه تنها مشکلی با ولایت فقیه ندارند بلکه تمام بحران ها را هم با مدیریت چنین موهبتی الهی پشت سر گذاشته اند بلکه گره ها بر سر افرادی است که طرز تفکر غلطی دارند و نمی خواهند از قانون تبعیت کنند و به زعم خود خیال می کنند به کشور خدمت می کنند اما در واقع ضرباتی که از طرف این قشر بر پیکره کشور وارد می شود به مراتب کاری تر از مشت های دشمن است.

خبرنگار: مجید فاضلی

کد خبر: 916699

وب گردی

وب گردی