ارتش مصر آمار پنج روز نبرد با تروریست ها را اعلام کرد

ارتش مصر اعلام کرد طی پنج روز اخیر در عملیات نیروهای امنیتی در صحرای سینای این کشور 4 نفر از نظامیان و 36 تن از افراد مسلح کشته شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، ارتش مصر طی بیانیه ای اعلام کرد: در جریان عملیات گسترده نظامی و امنیتی نیروهای ارتش و پلیس برای "نابودکردن تروریست‌ها" در مرکز و شمال صحرای سینا، دلتای نیل و بخش غربی کشور طی پنج روز اخیر 4 نفر از نیروهای ارتش از جمله یک افسر و 36 تن از "عناصر تکفیری" کشته و 345 نفر دیگر بازداشت شده اند.

براساس این بیانیه، جنگنده های مصر در این عملیات 12 مواضع، یک خودروی نظامی و یک خودروی بمب گذاری شده تروریست ها را منهدم کرده اند.

به گزارش خبرنگار آناتولی، از آغاز این عملیات گسترده در تاریخ 9 فوریه جاری تاکنون، 22 نظامی مصری و 157 تن از افراد مسلح در مناطق مختلف مصر کشته شده و 3177 نفر دیگر بازداشت شده اند.

گفتنی است نیروهای مصر از سپتامبر 2013 در شبه جزیره سینا علیه گروه‌هایی که از آنها تحت عنوان گروه های «تروریستی و تکفیری» یاد می کنند، عملیات‌ متعددی را ترتیب داده اند.

گروه‌هایی همچون انصار بیت المقدس که از نوامبر 2014 بیعت خود با گروه تروریستی داعش را اعلام و نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داده است، در شبه جزیره سینا حضور جدی دارند.

کد خبر: 916767

وب گردی

وب گردی