کشف ۷۱ تن مواد مخدر در مرزهای شرقی

فرمانده مرزبانی کشور از کشف بیش از ۷۱ تن مواد مخدر در مرزهای شرقی کشور طی سال ۹۶ و زنده بودن سرباز ربوده شده ایرانی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرتیپ قاسم رضایی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران استان گلستان ضمن تبریک حلول ماه رجب اظهار کرد: به لطف خدا و تلاش مرزبانان، مرزهای کشور از امنیت مطلوبی برخوردار بوده و مناطق مرزی آماده پذیرش گردشگران هستند.

سردار رضایی با بیان اینکه گلستان یکی از استان های مهم مرزی کشور است، افزود: گلستان بیش از ۴۳۰ کیلومتر با ترکمنستان مرز مشترک دارد و یکی از مناطق مرزی بدون مشکل کشور است.

وی در ادامه گفت: در راستای مدیریت صحیح مرزها امسال، طرح مدیریت حریم مرزی در شورای امنیت کشور مصوب شد.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به وضعیت سرباز ربوده شده ایرانی گفت: در خصوص آزادی سعید براتی پیگیری های بسیاری انجام داده ایم و با مقامات ارشد پاکستانی گفتگو کرده ایم.

سردار رضایی ضمن اعلام صحت زنده بودن این سرباز ایرانی گفت: آزادی وی یکی از دغدغه های جدی ما است و امیدواریم هرچه زودتر زمینه بازگرداندن وی را فراهم کنیم.

وی به توطئه اخیر در منطقه جنوب شرق کشور اشاره و اظهار کرد: با هوشیا ی مرزبانان ما، این توطئه در همان نقطه صفر مرزی سیستان شناسایی شد و ۶ تروریست کشته شدند و خودروی حامل مواد آتش زا خنثی شد.

وی به بیان آماری از میزان کشفیات مواد قاچاق و مخدر پرداخت و گفت: مرزبانی علاوه بر وظایف ذاتی خود به شدت با مواد مخدر و کالاهای قاچاق مقابله می کند.

فرمانده مرزبانی کشور تصریح کرد: بیش از ۷۱ تن مواد مخدر در سال ۹۶ در مناطق مرزی شرقی جلوگیری و کشف شده اند.

سردار رضایی افزود: در کشف کالاهای اساسی و هدف که در اقتصاد مقاومتی مشخص شده اند، بین یک و نیم تا هفت برابر در برخی کالاها افزایش کشف داشته ایم.

وی همچنین از مقابله با قاچاق در دریا خبر داد و گفت: با ورود شناور نیمه سنگین به طور جدی اقدام به مقابله با قاچاق در مناطق آبی و دریاها خواهیم کرد.

کد خبر: 916791

وب گردی

وب گردی