شادی نوروزی را با سلامت سفر تضمین کنیم

رئیس معاونت اجتماعی فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: رانندگان نباید فقط به مقصد فکر کنند و باید مسیر را جزء سفر دانسته و از عجله و شتاب اجتناب کنند.

سرهنگ عین الله جهانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایسکانیوز گفت: بر اساس تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹ اگر جرائم معوق رانندگان به بالای یک میلیون تومان برسد برای خودروها در سامانه شکایت ثبت می شود و ماموران پلیس راهور در صورت مشاهده خودرو نسبت به توقیف وسیله نقلیه اقدام خواهند کرد.

رئیس معاومت اجتماعی فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: اجرای این قانون مختص ایام نوروزی نیست و اعمال قانون در تمام ایام سال انجام می شود اما برای اینکه این مشکل برای هموطنان در طول ایام تعطیلات پیش نیاید علاج واقعه قبل از وقوع کرده و به رانندگان نسبت به پرداخت جرایم بالا تاکید کرده است.

سرهنگ جهانی بیان کرد: رانندگان می توانند از طریق سامانهrahvar120.irو یا از طریق سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰با ورود شملره بالای بارکد پشت کارت ماشین از میزان جریمه خودرو مطلع شوند.

وی با اشاره به اینکه رانندگان با ورود vinو* نیز می توانند از میزان جرایم آگاه شوند گفت؛ پرداخت جریمه به صورت یکجا و تدریجی با انتخاب ایکون مخصوص نیز میسر است.

سرهنگ عین الله جهانی در مورد همیاران پلیس گفت: با همکاری پلیس راهور و آموزش و پرورش و آموزش به دانش آموزان به عنوان همکار حکم بازدارندگی دارد افزود : این همیاران با تذکر مودبانه و برای یکبار به راننده در مورد تخلفاتی مانند: سرعت،خوردن،آشامیدن، و یا نبستن کمربند ایمنی هشدار می دهند .

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا ادامه داد: استفاده از ظرفیت همیاران پلیس علاوه بر اینکه به دانش آموزان در مورد مسئولیت اجتماعی شان آموزش می دهد عاملی برای بازدارندگی از تخلفات رانندگی است .

جهانی به رانندگان توصیه کرد :

۱_ قبل از سفر با کنترل و بازبینی چراغها، چرخها، ترمز و...از سلامت کامل وسیله نقلیه مطمئن شوند.

۲_در سفر مدیریت زمانی داشته باشند و با اخذ استعلام از وضعیت ترافیکی و جاده ای حتی الامکان در روزهای شلوغ تردد نکنند و یا قبل از سفر با استراحت و آمادگی کامل رانندگی کنند تا پشت فرمان خسته و کسل نباشند و در طول مسیر با رعایت سرعت های تعیین شده و دقت به علائم رانندگی در مسیر حرکت کنند و مد نظر داشته باشند که مسیر هم جزء سفر است.

۳_ در جاده سرعت غیر مجاز، عجله، عدم ورود به شانه های خاکی جاده،و استفاده از چراغ راهنما برای گردش به چپ و راست ضامن سلامت سفر است.

۷۰۵

کد خبر: 916858

وب گردی

وب گردی