اختصاص 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه مترو تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه مترو تهران به خصوص تکمیل خط 6 و 7 مترو اختصاص یافته است که تا کنون 700 میلیارد تومان آن توسط بانک شهر منتشر شده است.

به گزارش ایسکانیوز ، محسن پورسیدآقایی در مراسم بهره‌برداری خروجی جنوبی ایستگاه ابن‌سینا در جمع خبرنگاران گفت : خروجی‌های شمالی و جنوبی برای مترو بسیار حائز اهمیت است چرا که سالیان قبل سه نفر برای طی کردن عرض خیابان در محدوده این ایستگاه جان خودشان را از دست دادند.

پورسیدآقایی بیان داشت: باید بر اساس استانداردها ایستگاه‌های مترو، درب ورودی و خروجی داشته باشد.

وی بیان داشت: خروجی‌های متفاوت برای مترو تهران باعث می‌شود که مسافران نیز از سطح خیابان تردد نداشته باشند و به صورت زیرگذر رفت و آمد داشته باشند و باید همه ایستگاه‌های مترو به این سمت بروند و یکی از برنامه‌های مدیریت شهری این است که ایستگاه‌هایی که تک‌ورودی هستند نیز دو ورودی داشته باشند. چندی قبل نیز ورودی جدید ایستگاه شادمان افتتاح شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با کمک بانک مرکزی و بانک شهر 2 هزار میلیارد تومان مجوز اوراق مشارکت دریافت کرده‌ایم که 700 میلیارد تومان آن توسط بانک شهر منتشر می‌کند و مابقی آن نیز در فروردین ماه سال آینده انجام خواهد شد.

وی بیان داشت:‌مجموعاً بودجه مترو با فروش اوراق مشارکت و بودجه سالیانه‌ای که اختصاص یافته است 50 درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

پورسیدآقایی گفت:‌اولویت اصلی مدیریت شهری در سال آینده توسعه و راه‌اندازی خط 6 و 7 مترو و تأمین ناوگان مورد نیاز است .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان داشت:‌در سال آینده سایر بانک‌ها نیز اوراق مشارکت مربوط به توسعه مترو را منتشر می‌کنند تا مشکل احداث خط 6 و 7 مترو نیز برطرف شود و مجموعاً بیش از 4 هزار میلیارد تومان در حوزه توسعه مترو اوراق مشارکت به فروش خواهد رسید.

فارس

706

کد خبر: 916949

وب گردی

وب گردی