وجود چهار هزار و 800 هکتار بافت فرسوده در استان آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که در این استان جمعا 4800 هکتار بافت فرسوده وجود دارد، گفت: بیشترین میزان این بافت در شهر تبریز با 2 هزار هکتار است.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، طرح بازآفرینی شهری به آن معنا است که به بافت های فرسوده و قدیمی در شهرها توجه ویژه ای شود آن گونه که سازمان های مربوطه به تکاپو برای این طرح افتاده تا به ساخت و نوسازی واحدهای مسکونی در این مناطق دست بزنند.

بازآفرینی شهری از سیاست های اصلی دولت دوازدهم در حوزه شهرسازی و نقشه راه اعلام شده توسط عباس آخوندی وزیر راه است که متکی بر زیست پذیرکردن مناطق شهری کم کیفیت با حداکثر مشارکت ذینفعان شهری و مدیریت یکپارچه بازآفرینی

بازآفرینی شهری بر 4 اصل متکی است، بازآفرینی اقتصادی، بازآفرینی اجتماعی، بازآفرینی محیطی و بازآفرینی کالبدی.

روحانی صبح پنجشنبه 19 بهمن ماه سال 96 در آغاز مراسم برنامه ملی بازآفرینی شهری اظهار داشت: من این طرح را هدیه دولت دوازدهم برای مردم و نسل جوان خانه‌ اولی می‌دانم این طرح سرمایه مردم را افزایش می‌دهد، محله‌ها ‌را نو و نشاط ایجاد می‌کند و وقتی بخش مسکن فعال شود، سایر بخش‌های اقتصادی را هم فعال می‌کند ودر نتیجه اشتغال ایجاد می‌شود.

طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهری بطور همزمان در ۹ استان به دستور رئیس جمهوری با مشارکت دولت و بخش خصوصی در بهمن سال گذشته آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور طی مراسمی در محل وزارت راه و شهرسازی، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس دستور آغاز اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری در استان‌های منتخب بوشهر، آذربایجان شرقی، تهران، فارس، کردستان، همدان، مازندران، خراسان رضوی و اصفهان را صادر کرد.

مجید خدابخش در این رابطه به خبرنگار ایسکانیوز، گفت: در استان آذربایجان شرقی جمعا 4800 هکتار بافت فرسوده است که بیشترین میزان این بافت در شهر تبریز با 2 هزار هکتار وجود دارد.

وی ادامه داد: در این طرح خوشبختانه استان آذربایجان شرقی جزو استان هایی است که این عملیات را آغاز کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: تا به حال 130 واحد از بافت فرسوده آغاز به بهسازی و همچنین خانه هایشان تحویل داده شده است.

خدابخش با اشاره به این که 600 واحد در دست احداث است، گفت: 400 واحد دیگر هم در 19 بهمن 96 شروع به بازسازی شروع شده است.

901/900

کد خبر: 917017

وب گردی

وب گردی