آغاز بزرگترین رزمایش کشورهای خلیج فارس در عربستان

بزرگترین رزمایش‌ نظامی در منطقه خلیج فارس تحت عنوان"زره مشترک خلیج (فارس)۱" روز سه شنبه تحت نظارت وزارت دفاع عربستان و با حضور نیروهای نظامی عربستان و ۲۳ کشور آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، این رزمایش‌ بزرگترین رزمایش در منطقه حوزه خلیج فارس از نظر تعداد نیروها، کشورهای شرکت کننده و تنوع تجارب و کیفیت سلاح‌ها است که در شرق عربستان و به مدت یک ماه کامل برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این رزمایش، ارتقای آمادگی نظامی کشورهای شرکت کننده ، به روز رسانی تجهیزات، تدابیر مشترک سرویس‌های امنیتی و نظامی، تقویت هماهنگی و همکاری و یکپارچگی نظامی و امنیتی مشترک است.

در رزمایش" زره خلیج(فارس)"، بخش‌های وابسته به وزارت دفاع سعودی که شامل نیروی زمینی، نیروی هوایی ، نیروی دریایی، نیروهای دفاع هوایی ، خدمات پزشکی در نیروهای مسلح به علاوه نیروهای امنیتی و نظامی وابسته به وزارت کشور و گارد ملی حضور دارند.

در این رزمایش علاوه بر نیروهای مسلح عربستان، نیروهای زمینی، هوایی ، پدافند هوایی و تسلیحات استراتژیک ۲۳ کشور شرکت کننده نیز حضور دارند.

"زره خلیج(فارس)" بخشی از رویکرد استراتژیک فراگیر وزارت دفاع عربستان را تشکیل می‌دهد که این رویکرد نقش بزرگی در استفاده مستمر از تجربیات موجود وارتقای آمادگی نظامی و امنیتی در شرایط مختلف برای حفظ امنیت و ثبات در منطقه و جهان ایفا می‌کند.

علاوه بر نیروهای سعودی، نیروهای کویتی و مصری نیز برای شرکت در این تمرین نظامی وارد شده‌اند.

همزمان با این مانور رزمایش مشترک نیروی زمینی عربستان و ارتش آمریکا با عنوان "دوستی ۲۰۱۸" که از چند روز گذشته آغاز شده برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر: 917064

وب گردی

وب گردی