ایجاد شرایط زیارت آسان در حرم رضوی

تولیت آستان قدس رضوی گفت: زمینه زیارت آسان برای زائران کشور فراهم شده است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، امروز پیش از سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در منشور هفتگانه حکم تولیت آستان قدس درباره تسهیل زیارت، تلاش شده است شرایط برای زیارت آسان آرزومندان این بارگاه نورانی فراهم شود.

او گفت: تشرف بیش از 600هزار زائر زیارت اولی در 2سال گذشته، طرح ساخت زائرشهر و زائرسرای رضوی با هدف تهیه محل اسکان برای زائران کم ‌درآمد حضرت رضا(ع) و توسعه بیش از 30هزار مترمربعی فضای حرم رضوی از اقدامات در زمینه تسهیل زیارت زائران بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مأموریت اصلی آستان قدس رضوی حوزه فرهنگی است.

رئیسی افزود: فعالیت بخش پاسخگویی به سؤالات شرعی حرم مطهر در حوزه‌های مختلف اعتقادی،اجتماعی و سیاسی و تجهیز آن به جدیدترین فناوری ها و سامانه های الکترونیکی، برگزاری حلقه‌ های معرفتی در حرم مطهر رضوی ،توجه بخش‌ های مختلف فرهنگی برای پیشرفت هنر فاخر اسلامی، اختصاص رواقی در حرم مطهر رضوی ویژه شاعران به نام "دعبل خزائی"، ارتباط تشکل ‌های جوانان رضوی با تشکل‌ های فرهیختگان سراسر کشور، فعال شدن دفتر پژوهشی آستان قدس در حوزه علمیه قم برای پیوند میان حوزه علمیه قم و خراسان و اعزام مبلغان دینی به مناطق مختلف کشور به ‌ویژه مناطق موقوفه‌ دار برای گسترش فعالیت های فرهنگی نیز ار اقدامات در زمینه فرهنگی بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مشهد مقدس با وجود عالم آل محمد(ع)، حوزه علمیه کهن و دانشگاه‌ های فعال و فرهیختگان، اساتید و نیروهای ارزشمند می‌تواند چشم اندازی روشن در حوزه علم و دانش داشته باشد و به مرجعیت علمی جهان اسلام مبدل شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: با اجرای طرح توسعه خادم، خدمت و مخدوم در این آستان مقدس امروز بیش از 70هزار نفر در حرفه‌ها و مشاغل مختلف درخواست خدمت خود را در قالب طرح خدمت، خادم و مخدوم به آستان قدس ارائه کرده‌ اند و به برکت نام حضرت رضا (ع) می توان هزاران خدمت در بخش‌ های مختلف به نیازمندان و مستمندان سراسر کشور عرضه کرد.

او همچنین گفت:اعزام گروه جهادی عمرانی و درمانی با همراهی دانشجویان و همکاری آستان قدس به مناطق محروم در روستاها از دیگر اقدامات برای رفع نیاز نیازمندان بوده است.

کد خبر: 917137

وب گردی

وب گردی