اولویت های استان خوزستان در سال 97 از زبان استاندار

استاندار خوزستان گفت: آرزوی بهترین ها را برای مردم دارم و انشالله زیرساخت ها روز به روز در سطح استان بهتر خواهد شد.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، استان خوزستان واقع در در جنوب غربی ایران است که مرکز تولید نفت و گاز کشور به حساب می آید همچنین این استان از لحاظ تاریخی، قدیمی‌ترین منطقه فلات ایران محسوب می شود.

اردیبهشت ماه امسال حجت الاسلام حسن روحانی با سفر به اهواز یکی از اولویت های مهم دولت دوازدهم را رفع مشکلات زیست محیطی خوزستان عنوان کرد و گفت: ایجاد اشتغال پایدار، وحدت بین اقوام، تامین آب خوزستان و اجرای طرح احیای 550هزار هکتاری اراضی از برنامه های مهمی است که به دنبال تحقق آن هستیم.

این سفر که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 96 برگزار شد با استقبال پرشور مردم خوزستان از روحانی بود.

از مشکلات معضلی که مردم خوزستان تاکنون با آن دست و پنجه نرم می کردند پدیده گرد و غبار است که نفس کشیدن برای مردم این استان سخت کرده که به دلیل این گرد و غبار حدود دو هفته مدارس این استان تعطیل اعلام شدند تا دانش آموزان با مشکل برخورد نکنند.

از جمله اقداماتی که برای رفع این مشکل تاکنون اجرا شده می توان به مقره شویی گسترده در سطح استان، مهار بیابان ها از طریق مالچ پاشی، قرق آب و نهال کاری بوده که از بهمن ماه سال 95 تاکنون در بیش از یازده هزار هکتار از اراضی فوق بحرانی جنوب شرق اهواز نهال کاشته شده است.

غلامرضا شریعتی در رابطه با اولویت های کاری استانداری در سطح استان خوزستان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: از اولویت هایی که مد نظر داریم تا به آنها رسیدگی شود مسائل زیست محیطی است که یکی از این مسائل بحث ریزگردها و دیگر مساله فاضلاب است.

استاندار خوزستان با بیان این که پیگیری پروژه های آب شرب استان جزو بزرگترین پروژه هایمان است که در حال پیگیری است، افزود: پروژه های اشتغال و همچنین آموزش و پرورش، بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به تحصیل، افزایش رتبه کنکور در دانش آموزان، راه آهن اهواز به اصفهان، فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری و همچنین پایدار کردن شبکه و سیستم برق استان از برنامه هایی است که در سال 97 در دستور کار خود داریم.

وی ادامه داد: بسیاری از این پروژه ها در حال انجام و برخی از پروژه ها هم در سال جاری آغاز به کار خواهند شد.

شریعتی در رابطه با اتفاقات تلخ و شیرینی که در سال 96 در خوزستان رخ داده است، گفت: بحث ریزگردها اگر چه منجر به مساله خاصی نشد اما دل مردم را آزار داده و می دهد که باعث نگرانی است.

وی افزود: از اقدامات خوب انجام شده در استان خوزستان می توان به بازگرداندن کودکان وامانده از تحصیل اشاره کرد که حدود هزار کودک را به تحصیل بازگرداندیم و اتفاق دیگری که در رابطه با تحصیل دانش آموزان خیلی چشم گیر بود افزایش سه برابری دانش آموزانی که رتبه زیر هزار در کنکور به دست آوردند.

استاندار خوزستان در پاسخ به این سوال که چه آرزویی برای مردم استان دارید، گفت: آرزوی بهترین ها را برای مردم دارم و انشالله زیرساخت ها روز به روز در سطح استان بهتر خواهد شد.

901/900

کد خبر: 917141

وب گردی

وب گردی