مرکل ترکیه را در مورد عفرین محکوم کرد

صدراعظم آلمان ترکیه را برای حمله به عفرین به شدت محکوم کرد و افزود این حملات باعث کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی شده است.

به گزارش ایسکانیوز، آنگلا مرکل روز چهارشنبه گفت: با وجود همه منافع امنیتی مشروعی که ترکیه دارد، آنچه در عفرین روی می دهد قابل قبول نیست، هزاران هزار غیر نظامی با آزار روبرو هستند، می میرند یا مجبور به فرار می شوند. ما این اقدامات را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می کنیم.

یگان های مدافع خلق، گروه شبه نظامی کرد روز یکشنبه مجبور به خروج از عفرین شد. ترکیه این گروه را تروریست های همراه حزب کارگران کردستان، پ.ک.ک می داند که شورشی سه دهه ای را در ترکیه رقم زده اند.

مرکل همچنین در سخنرانی خود در تدوین اولویت های دولتش، با اشاره به اجازه دولتش برای پذیرش یک میلیون پناهجو به آلمان از دو هزار و پانزده به این سو تاکید کرد اوضاع سوریه نیازمند راه حلی سیاسی و نیز کمک های انسان دوستانه است؛ وی در عین حال هشدار داد حملات اخیر باعث می شود اوضاع انسانی در این کشور که در حال حاضر نیز به شدت وخیم است، به مراتب بدتر شود.

مرکل گفت در حال حاضر شاهد صحنه های تکان دهنده ای از بمباران در مناطقی مانند غوطه شرقی هستیم. بمباران های تکان دهنده ای در غوطه را شاهد هستیم که از جمله آن بمباران مدارس روی می دهد. ما این بمباران ها را محکوم می کنیم خواه این بمباران از سوی رژیم اسد باشد یا روس ها این کار را کرده باشند.

کد خبر: 917153

وب گردی

وب گردی