خوداتکایی درتولید سه محصول پروتئینی/تولید۱۰.۵میلیون تن شیردرسال۹۷

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از خوداتکایی کشور در تولید سه محصول اساسی پروتئینی شیر،گوشت مرغ و تخم مرغ خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسن رکنی اظهار داشت: در سال ۹۶ میزان تولید شیر کشور به ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزارتن در سطح رسید که از این میزان ۸۵۰ هزارتن در هشت ماهه اول سال جاری در قالب ۳۰ نوع فرآورده لبنی به کشورهای دیگر صادر شده است.

او پیش بینی کرد: تولید شیر در سال ۱۳۹۷ به ۱۰.۵ میلیون تن افزایش یابد.

رکنی اظهار امیدواری کرد: با تولید این میزان از محصول ارشمند شیر بتوانیم در راستای بهبود تغذیه و سلامت مردم و همچنین توسعه جایگاه مصرف آن در سبد غذای خانواده ها گام های موثری برداریم.

او با بیان اینکه در زمینه تولید گوشت مرغ با تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن به افزایش سرانه مصرف ۲۷ کیلوگرم در سال ۹۶ رسیده ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات خوبی که سازمان دامپزشکی برای مهار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام داده است، پیش پینی می شود امسال ۹۰۰ هزارتن تخم مرغ در کشور تولید شود که با تولید این میزان از محصول بتوانیم به جایگاه صادراتی خود در منطقه بازگردیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، توسعه پرورش دام های سنگین و دو منظوره و دام های سبک چندقلوزا و پربازده را از برنامه های این معاونت برای تامین و خوداتکایی در زمینه گوشت قرمز عنوان کرد.

401

کد خبر: 917292

وب گردی

وب گردی