سه قوه برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی متحد شوند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولیدکنندگان کالای ایرانی علاوه بر تولید کالای باکیفیت باید نیازهای اساسی مردم و کشور را در سرلوحه کار خود قرار دهند گفت: برای تحقق بخشیدن به این موضوع و نیز حل مسائل اقتصادی کشور باید هر سه قوه یک برنامه اصولی و مدونی را تهیه و تنظیم کنند به‌گونه‌ای بحث حمایت از کالای ایرانی در دل آن برنامه‌ها گنجانده شود.

محمد خالدی سردشتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در خصوص شعار سال که به نام حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است اظهار کرد: شعار امسال مطابق مسائل مهم کشور است و این موضوع به مشکل اصلی که مشکل اقتصادی است برمی‌گردد می‌توان گفت زمانی که بحث حمایت از کالای ایرانی مطرح است اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیز با آن همراه است، بنابراین ایشان واژه‌ای را برای سال 97 انتخاب کردند که تمام این مسائل در آن نهفته است.

او با تأکید بر اینکه شعار سال خود یکی از مسائل راهبردی است گفت: برای تحقق بخشیدن به این موضوع و نیز حل مسائل اقتصادی کشور باید هر سه قوه یک برنامه اصولی و مدونی را تهیه و تنظیم کنند به‌گونه‌ای بحث حمایت از کالای ایرانی در دل آن برنامه‌ها گنجانده شود چراکه این امر مهم به‌طور یقین رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولیدکنندگان کالای ایرانی علاوه بر تولید کالای باکیفیت باید نیازهای اساسی مردم و کشور را در سرلوحه کار خود قرار دهند اظهار داشت: تولید کالا تنها و مختص به یک حوزه نباشد، دوم اینکه بعد از تولید کالای باکیفیت رضایت مشتری را نیز در نظر داشته باشند تا اینکه با این روش انگیزه و رغبت استفاده از کالای داخلی را در بین مردم ایجاد کنند. در کنار این موارد باید نگاه صادراتی و شناسایی بازارهای هدف را در دستور کار خود قرار دهند چراکه کالای ایران هم‌اکنون در بازارهای خارجی جای پایی برای خود باز کرده است.

او خاطرنشان کرد: باید کالایی تولید شود که علاوه بر کیفیت، مزیت رقابتی در بازار داخل و خارجی داشته باشد. می‌توان یادآور شد که زمانی این شعار محقق شود که هر سه قوه مشکلاتی را گریبان گیر مسائل اقتصادی کشور است را حل کنند و این امر مهم اگر نیاز به قانون و بخشنامه دارد را تصویب کنند تا برنامه عملیاتی را در راستای رونق اقتصادی اجرا کنیم.

خالدی بر لزوم همکاری مردم در راستای تحقق بخشیدن به شعار سال تأکید کرد و گفت: مردم باید در این زمینه نهایت همکاری را کنند و بدانند نقش آن‌ها بسیار پررنگ است بنابراین اگر همراهی مردم نباشد کار انجام نخواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر کالاهای باکیفیت ایرانی در کشور تولید می‌شود که کیفیت آن‌ها از کالاهای خارجی بالاتر است اما به دلیل عدم فرهنگ‌سازی درست به سراغ کالای خارجی نرفته‌ایم.

خالدی در پاسخ به این سؤال که وزارت نفت در این راستا تا چه حدی از کالای ایرانی در پروژه‌های خود از کالای ایرانی استفاده کرده است؟ افزود: هم‌اکنون اکثر تجهیزاتی که در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی مورداستفاده قرار می‌گیرد اکثراً ساخت داخل هستند این در حالی است که ما خیلی از کالاهای موردنیاز را قبلاً از خارج وارد می‌کردیم اکنون در کشور توسط سازندگان داخلی باکیفیت بهتر و مطابق با استانداردهای بین‌المللی ساخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت نفت در حال حاضر از تولیدات داخلی بیشتر استفاده می‌کند. همچنین برای تحقق شعار سال ما نمایندگان مجلس جلساتی را بعد از عید برگزار خواهیم کرد و در تلاش خواهیم بود تا در جهت تحقق شعار سال برنامه قوی‌تری را اتخاذ کنیم و دولت هم بر اینکه کارنامه قابل دفاعی از خود داشته باشد باید به این سمت حرکت کند تا کشور را از مشکلات اقتصادی که گریبان گیرش شده نجات داده و مسیر اشتغال را برای جوانان هموار سازد.

402

کد خبر: 917313

وب گردی

وب گردی