علم نافع وسیله ای برای شناخت و معرفت است / دانشگاه متعهد تمدن ساز است

معاون فرهنگی، سیاسی نهاد رهبری گفت: خواجه نصیر به عنوان عالم متعهد ضمن اینکه علم دارد به پیشرفت علم نیز تعهد دارد که با ساختن رصدخانه و شهرک های علمی هم چنین نگارش کتب دینی و دفاع از مبانی دینی نسبت به دین و باورهای خود تعهد دارد و جزو بزرگترین اندیشمندان کلام اسلامی در تاریخ تشیع است.

حجت الاسلام مصطفی رستمی معاون فرهنگی، سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: با نگاهی که در مباحث دینی نسبت به علم وجود دارد، علم نافع فاقد جهت گیری ارزشی نیست بلکه علم را وسیله ای برای معرفت و معرفت را مقدمه برای عبودیت و بندگی خداوند که هدف آفرینش است می بینند.

وی افزود: در نگاه دینی به نظام آفرینش، همه ی این ها هم راستا و در یک نظم مشخص قابل تعریف است به همین دلیل علم خشیت می آورد و طبق آیات قرآن کریم علم عبودیت و تواضع به همراه دارد و همراهی با علم اتفاقات دیگری را نیز به دنبال دارد.

رستمی ادامه داد: از سوی دیگر در گذشته عالمان، متعهدترین افراد جامعه بوده اند همانطور که خواجه نصیرالدین طوسی در کنار اینکه رصدخانه می سازد و تولیدات و یافته های علمی دارد معرفت دینی دارد جزو دانشمندان بزرگ دینی هم هست و استدلال ها و پایه های علمی سنگینی دارد.

معاون فرهنگی، سیاسی نهاد رهبری خاطر نشان کرد: خواجه نصیر به عنوان عالم متعهد ضمن اینکه علم دارد به پیشرفت علم نیز تعهد دارد که با ساختن رصدخانه و شهرک های علمی هم چنین نگارش کتب دینی و دفاع از مبانی دینی نسبت به دین و باورهای خود تعهد دارد و جزو بزرگترین اندیشمندان کلام اسلامی در تاریخ تشیع است که نمونه ی بارز یک عالم متعهد به شمار می رود.

او تصریح کرد: دانشگاه متعهد و مبنی بر علم متعهد دانشگاهی است که تمدن ساز است که امام خمینی و رهبری این انتظار را از دانشگاه های کشور دارند.

خبرنگار: حمید انصاری

202

کد خبر: 917329

وب گردی

وب گردی