واکنش دانشگاهیان به شعار سال درباره حمایت از کالای ایرانی

اساتید و فعالان دانشجویی با استقبال از انتخاب حمایت از کالای ایرانی به عنوان شعار سال ۹۷ در شبکه های اجتماعی به تبیین این موضوع پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الله عبدالملکی استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) در خصوص شعار سال نوشت: یک درخواست اساسی: مسئولینی که خودشان کالای خارجی مصرف می کنند، به هیچ وجه مردم را به مصرف کالای ایرانی دعوت نکنند.

میکاییل دیانی فعال دانشجویی و دبیر اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با انتقاد از برخورد سطحی با شعار سال نوشت: جبهه باصطلاح مومن و انقلابی با کمپین تلگرامی و سوپر گروه و... ‎حمایت ازکالایایرانی اتفاق نمی افتد! اقدام عملی نیاز داره!

وی در ادامه نوشته است: بعد از ‎جشنواره فجر سه تا کمپین تلگرامی ۲۰۰هزار نفری در حمایت از ‎حاتمی کیا شکل گرفت اما هنوز یک صدم شون هم نرفتن سینما ‎به وقت شام رو ببینند!

محمد علی الفت پور استاد دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد: تعصب آریایی این نیست که کالای ایرانی درجه یک که مشابه باکیفیت خارجی ندارد استفاده کنی، تعصب یعنی کالای ایرانی با قیمت و کیفیت پایین تر البته بافاصله معقول رو بخری
از اون بالاتر یعنی در کالایی که مشابه خوب ایرانی ندارند تغییر نوع و جنس کالا به کالای ایرانی بدیم.

محمد خجسته فعال دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر مسئول نشریه جریان با انتقاد از قبیله گرایی جناح ها در کشور تاکید کرد: رهبری در ‎سخنرانی نوروزی فرمودند"گرفتار جناحگرایی و قبیله‌گرایی سیاسی هستیم"حقیقتا بی‌ارزش‌ترین موضوع برای جناح‌های سیاسی(اصولگرا+اصلاح‌طلب)یا(لاریجانی+روحانی) دال ‎مردم است.کاش آنقدر که جناح‌ها به قبیله‌گرایی ‎تعصب دارند به ‎حمایت ازکالای ایرانی و برقراری ‎عدالت اهمیت می دادند.

سعید تواناراد دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور در خصوص رفتار نهادها در قبال شعار سال نوشت: ‏نمیدونم توی این بنرای تبریک سال چی هست که کوچک‌ترین ادارات هم از خیرش نمی‌گذرن!خدایا بسه دیگه... بابا خسته شدیم دیگه...


جامعه اسلامی دانشگاه الزهرا هم در توئیتی تاکید کرد: ‏تو شرایطی که هرکسی از آب گل آلودِتحریم ها ماهی خودشو می گیره وقتی می تونیم خودمون اقتصاد مون رو تقویت کنیم چرا کالای خارجی.
رضا کردلو با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به نام حمایت از کالای ایرانی از رییس سازمان صداوسیما خواست: ‏آقای علی عسکری...سلام...مستحضرید که بهترین زمان پخش تبلیغات تلویزیونی در اختیار کالاهای خارجی است. تغییر این رویه، ابتدایی ترین اقدام در جهت لبیک به شعار سال است. و من الله التوفیق‎

محمد حسین مددی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی بخشی از سخنان مقام معظم رهبری را توییت کرد: جوان ها اگر همان قدر که به تیم رئال و فلان تیم فوتبال تعصب دارتد، نسبت به تولید داخلی تعصب داشته باشند، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد!

سها صالح دانشجوی ارشد ارتباطات دانشگاه تهران و دبیر سرویس دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص شعار سال ۹۷ نوشت: ‏شعار 97 یک تفاوت جدی با سال‌های قبل داره، مخاطب شعار امسال بیشتر از مسئولان مردم هستن، دیگه خودتون حدیث مفصل بخوانید از این مجمل...#آتش_به_اختیار

امین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی هم نوشت: خب اتفاقی که میفته اینه که اول چند تا گروه و کانال تلگرامی تحت عنوان کمپین حامیان تولید ملی تاسیس می کنیم، دوم چند بیت شعر می سراییم که شعار سال قافیه اش باشه، سوم یه چند مدت کارآگاه بازی در میاریم که کی خودکارش ایرانی نیست و کی گوشی خارجی داره، چهارم یه مدت هم با خودکار و جوراب و گوشی ایرانی شواف میکنیم، پنجم یه عده هم راه میفتن دوره های آموزشی چگونه حامی کالاهای داخای باشیم برگزار میکنن، ششم هم هیچی یه سه چهار ماه میگذره تکراری میشه از سرمون میفته و ما اینگونه همه شعارهای انقلاب را دستمالی کردیم...

مجتبی مرادی دانشجوی ارشد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص نامگذاری شعار سال به نام حمایت از کالای ایرانی نوشت: سال ‎حمایت از کالای ایرانی یعنی اینکه مردم دستگاه مرکزی مختل شده است، آتش به اختیار باشید.
چند سال برای دستگاه مرکزی بود اما اتفاقی نیفتاد و‌الان هم در اختلال کامل به سر می برد.

پیام مرادی هم در خصوص انتخاب شعار از سوی مقام معظم رهبری نوشت: یکی از معضلات جدی کشور ما "همیشه طلبکار بودن" است! چه در میان مسولین و چه در میان مردم! آرمان گرا بودن با همیشه طلبکار بودن فرق دارد! امثال من در مورد تحقق سیاست های اقتصادی به رهبر انقلاب و تاریخ این کشور بدهکاریم نه طلبکار!

سید مهدی حاجی آبادی فعال دانشجویی در همین زمینه توئیت کرد: اصلی‌ترین مانع تحقق رشد اقتصادی حقیقی تفاله‌های غربی هستند که از مشروطه به بعد علی‌الخصوص در دانشگاه‌ها وابستگی رو تئوریزه کردند، تکلیف خودمون رو برای همیشه با این جماعت منورالفکر باید روشن کنیم و با ‎حمایت از کالای ایرانی رشد حقیقی اقتصاد رو رقم بزنیم نه رشد رقم جیب نفت‌خواران.

علی حسنی فعال دانشجویی یکی از مصادیق حمایت از کالای ایرانی را تغییر در سیاست های علمی کشور دانست و افزود: ‏شاید یکی از مصادیق ‎حمایت از کالای ایرانی تغییر در سیاستهای علمی کشور باشه. تعیین تعداد مقالات ISI به عنوان معیار برای ارتقای علمی اعضای هیات علمی، نوعی بی توجهی به محصولات ذهنی بالقوه نخبگان علمی کشور است.

کد خبر: 917332

وب گردی

وب گردی