جدیدی: ای کاش کی روش وارد دعوای کریمی و فدراسیون نمی شد/تیم ملی شانس سوم صعود از گروهش  در جام جهانی را  دارد

بازیگر سینما گفت: اگر فوتبال هم مثل سینما جشنواره داشت من سیمرغ فوتبال را به علی کریمی تقدیم می کردم.

به گزارش ایسکانیوز،امیر جدیدی چند سالی است در سینمای ایران چهره شده و بازی به بازی در حال پیشروی به سمت قله است. حالا با این سیمرغی که از جشنواره به خانه برده بیشتر هم در کانون توجه قرار می گیرد. با جدیدی به بهانه سیمرغی که برد گپ زدیم.

*اگر فوتبال ایران هم مثل سینما جشنواره داشت و شما یکی از داوران جشنواره فوتبال بودید، سیمرغ فوتبال را به کدام چهره فوتبالی می دادید؟

قطعا به علی کریمی، باید مجسمه کریمی را از طلا بسازند. او همیشه سمت مردم است و حرف مردم را می زند. اگر سیمرغی برای فوتبال باشد قطعا بابت روحیه و اخلاق علی کریمی که دنبال حق گویی است و اصلا به منفعت شخصی نگاه نمی کند باید به او داده شود.

*اتفاقات فوتبال ایران را پیگیری می کنید؟

اگر درگیر پروژه سینمایی یا کار هنری نباشم، حتما. هر وقت فرصت داشته باشم بازی های لیگ برتر و لیگ های اروپایی را می بینم. بازی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم که جای خود دارد.

*یعنی الان می دانی مهمترین موضوعات فوتبال ایران چیست؟

تقریبا، مثلا بحث حضور بانوان در ورزشگاه ها که امیدوارم در سال جدید حل شود. بحث میزبانی نمایندگان ایران مقابل تیم های سعودی در زمین بی طرف که اصلا بی طرف نیستند و طرف عربستان هستند.

*و بحث تیم ملی چطور؟

صد البته، بحث حضور تیم ملی در جام جهانی روسیه که خیلی دوست دارم برای حمایت از تیم ملی به جام جهانی بروم اما فعلا برنامه ام برای خرداد ماه مشخص نیست. قطعا اگر شرایطش فراهم باشد این کار را می کنم.

*فکر می کنی با این شرایط تیم ملی ما در جام جهانی موفق می شود؟

ما همین که با اقتدار به جام جهانی صعود کردیم یعنی موفق بودیم و نباید بی دلیل توقع را از بازیکنان تیم ملی بالا ببریم. در سخت ترین گروه ممکن قرار گرفته ایم و در این گروه سخت، فقط در صورتی می توانیم نتیجه آبرومندانه بگیریم که به تیم ملی استرس ندهیم.

*چند درصد شانس صعود برای تیم ملی قائل هستی؟

روی کاغذ بعد از اسپانیا و پرتغال، ما شانس سوم صعود از گروه هستیم ولی توپ گرد است و هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد.

*گفتی سیمرغ فوتبال را به کریمی می دهی، در دعوای کریمی و کی روش حق را به چه کسی می دهی؟

تا جایی که من در جریان هستم، کریمی اصلا با کی روش دعوا نکرد. طرف حساب کریمی فدراسیون فوتبال بود و کاش آن شب کی روش وارد بحث کریمی نمی شد. کریمی اگر انتقادی هم از کی روش دارد، مخاطبش فدراسیون فوتبال است که او اعتقاد دارد در این سال ها نتوانسته کی روش را مدیریت کند.

*آخر این دعوا را چه می بینی؟

متاسفانه خیلی بد و امیدوارم این ماجرا به خاطر تیم ملی هر چه زودتر تمام شود.

منبع: خبرورزشی

کد خبر: 917347

وب گردی

وب گردی