کالای خارجی مصرف نکنیم

امام جمعه مشهد گفت: همه ما وظیفه داریم طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب کالای خارجی مصرف نکنیم و کسانی که علاقه مند به کشور هستند غیرت ملی آنها نمی گذارد کالای خارجی بخرند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد به دستاوردهای ۴۰ سال گذشته نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: امروز جبهه ما در ۱۰ کیلومتری اسرائیل است و سربازان ما در کنار دریای مدیترانه می جنگند که این مهم با مدیریت مقام معظم رهبری محقق شد زیرا مدیریت جریان های نظامی با ولی امر مسلیمن است.

وی افزود: این اقتدار را مرهون مقام معظم رهبری هستیم و در مقابل مشکلات اقتصادی را وقتی بررسی می کنیم دلیلش این است که کارگزاران نظام در این مدت توصیه های رهبری را عمل نکردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: چند سال است رهبر معظم انقلاب در پیام های نوروزی بر اقتصاد مقاومتی و تولید ملی تاکید دارند و راهکارها و موانع را نیز بیان می کنند و هر سال دغدغه ایشان معیشت مردم است اما متاسفانه این نسخ ها درست عمل نمی شود و نتیجه آن مشکلات اقتصادی است.

علم الهدی خاطرنشان کرد: رهبری منطق شان شکرگزاری از نعمت خداوند است و همواره نیمه پر لیوان را می بینند و گفتند در حوزه اقتصاد مقاومتی کار شده اما آنگونه که باید در این عرصه اقدامات لازم صورت نگرفته است.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: حالا هم رهبر معظم انقلاب شعار سال را حمایت از کالای ایرانی اعلام کردند و راهکارهای آن را بیان و مخاطب را همه مردم قرار دادند که اگر این مهم مورد توجه قرار نگیرد مشکلات کشور حل نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مخاطب شماره یک رهبری مسئولان هستند و اگر دروازه های کشور را بر روی کالاهای خارجی نبندد و در قرار دادهای تجاری ما نفت بدهیم و کالاهای موجود در داخل را وارد کنیم که موجب تعطیلی کارخانه ها بشود درست نیست.

علم الهدی تاکید کرد: وقتی با قاچاق، کالای خارجی به نصف قیمت وارد می شود نمی شود به مردم گفت کالای ارزان خارجی را نخرید و کالای گران داخلی را بخرید. مسئولان گمرک باید جلوی قاچاق را با جدیدیت بگیرند.

وی تصریح کرد: رهبری گفتند سرمایه مهم ما جوانان هستند که در بسیاری از کشور ها وجود ندارد و اینکه از این فرصت استفاده نکنیم و جوانان ما بیکار باشند درست نیست.

امام جمعه مشهد بیان کرد: امروز برای مردم دردآور است که وقتی بنای کمک به مردم عراق و سوریه در مقابل داعش بود جوانان ما رفتند جان دادند و روزی که بناست بازار این دو کشور کانون صادرات ایران شود ما نباید سهمی داشته باشیم و دیگرانی که مردم این کشور ها را به خاک و خون کشیدند و از داعش حمایت کردند از این بازار منتفع شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر قرار شد مسئولان ما در این حوزه فعال نشوند،موضوع حمایت از کالای ایرانی به همان سرنوشت اقتصاد مقاومتی تبدیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:همه ما وظیفه داریم طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب کالای خارجی مصرف نکنیم و کسانی که علاقه مند به کشور هستند غیرت ملی آنها نمی گذارد کالای خارجی بخرند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: هر لباسخارجی خریدن خارج کردن پل از جیب کارگر ایرانی و موجب فقر آنها خواهد بود.

کد خبر: 917356

وب گردی

وب گردی