عقب نشینی پ ک ک از منطقه سنجار

گروهک «پ.ک.ک» مدعی شد که مأمویت عناصر آن در منطقه «سنجار» عراق به پایان رسیده و به همین دلیل از این منطقه عقب‌نشینی می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، گروهگ «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) اعلام کرد که عناصر این گروهک از منطقه سنجار عراق عقب نشینی می‌کنند.

شبکه روودآو اعلام کرد که این گروه مدعی شده است که مأموریت عناصر وابسته به آن در منطقه سنجار، واقع در شمال غرب عراق که حفظ اقلیت ایزدی از تهدیدها بود، به پایان رسیده است؛ برای همین قصد دارد از این منطقه عقب نشینی کند.

به رغم ادعای پ.ک.ک، به نظر می رسد آنچه این گروهک را مجبور به عقب نشینی از منطقه سنجار کرده است، تهدیدهای مکرر ترکیه مبنی بر خروج عناصر پ.ک.ک از منطقه مذکور است.

مقم‌های ترکیه بارها درباره حضور عناصر حزب کارگران کردستان در منطقه سنجار هشدار داده‌اند؛ ترکیه می‌گوید اجازه نخواهد داد سنجار به «قندیل دوم» (منطقه کوهستانی بین ایران، عراق و ترکیه) تبدیل شود.

رجب طیب اردوغان چهراشنبه این هفته درباره حضور پ.ک.ک در سنجار شدار داد و گفت: «اگر بغداد شهر سنجار را از پ.ک.ک پاکسازی نکند ما این کار را انجام می‌دهیم... اگر حملات پ.ک.ک از خاک عراق به ترکیه ادامه یابد، از این هم فراتر می‌رویم».

ارتش ترکیه این هفته بعد از 2 ماه عملیات نظامی خود در منطقه عفرین سوریه توانست بر این منطقه و مرکز آن شهر عفرین که در دست عناصر گروهک پ.ک.ک و شبه نظامیان کرد وابسته به آن بود، مسلط شود.

دولت ترکیه شبه نظامیان موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» سوریه را امتداد حزب کارگران کردستان می‌داند و آنکارا این حزب را در لیست سیاه قرار داده است.

کد خبر: 917383

وب گردی

وب گردی