اساتید گروه معارف فرماندهان جنگ نرم در دانشگاه آزاد اسلامی هستند/ 100 درصد دانشجویان مخاطبان گروه های معارف دانشگاه آزاد هستند

مدیر کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اساتید گروه معارف فرماندهان جنگ نرم در دانشگاه آزاد اسلامی هستند که به خوبی با جریان فرهنگی دانشگاه، هم افزا شدند.

دکتر رضا نصیری مدیر کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: در سال 1395 و پس از رحلت مرحوم آیت الله رفسنجانی، در حوزه ی مدیریت کلان دانشگاه آزاد اسلامی تحولی ایجاد شد و دکتر ولایتی با رویکرد مدیریت جهادی و انقلابی که در سابقه ی طولانی همکاری با حضرت امام و اداره ی دیپلماسی جنگ داشتند و هم مشاورتی که خدمت مقام معظم رهبری دارند و سرمایه ی سنگین و تراز اولی هستند با حکم رهبری ریاست هیأت امنای دانشگاه آزاد را برعهده گرفتند.

او ادامه داد: دکتر ولایتی با شناخت مطلوبی که از دانشگاه آزاد اسلامی و آشنایی به استاندارد دانشگاه ها در سطح بین المللی دارند امیدی را برای توسعه ی دانشگاه آزاد به وجود آوردند هم چنین بر طبق دستور مقام معظم رهبری، مهمترین دغدغه ای که دکتر ولایتی داشتند حوزه ی فرهنگ بود که در همین خصوص شخصیت ممتاز و امتحان پس داده ای همچون دکتر رهبر که سال ها در دانشگاه تهران در بحران خودساخته ای که جریان نفاق در سال 88 ایجاد کردند و دانشگاه تهران را نیز درگیر کرده بودند؛ از این ماجرا سربلند بیرون آمد حال این شخصیت سکاندار اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی شده است.

نصیری خاطر نشان کرد: وجود دکتر رهبر، دلگرمی خوبی را برای ما که در خط مقدم فرهنگی دانشگاه قرار داریم، به وجود آورد که با پشتوانه ی مناسب در همین مدت کوتاه نیز قدم های بزرگی در حوزه ی فرهنگی برداشته شود.

او با بیان اینکه در سال 96 به اساتید معارفی دانشگاه بها داده شد افزود: با یک ارزیابی که از تشکلات و حوزه های فرهنگی دانشگاه صورت گرفته است حدود یک سوم از دانشجویان مخاطب مجموعه های فرهنگی دانشگاه هستند هم چنین 100 درصد دانشجویان مخاطب گروه های معارفی دانشگاه هستند.

مدیر کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در سال 96 دو نشست تخصصی با مدیران گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد داشتیم چون اساتید گروه معارف فرماندهان جنگ نرم در دانشگاه آزاد اسلامی هستند که به خوبی با جریان فرهنگی دانشگاه، هم افزا شدند.

نصیری گفت: در این مدت بارها با جریان ها و تشکلات انقلابی دانشگاه به همراه بسیج دانشجویی جلسه داشتیم و در دورترین نقاط کشور در اتاق های بسیج جلساتی برگزار کردیم که مشکلات آن ها و واحدهای دانشگاهی را شنیدیم و برخی گره هایی که در گذشته به پای جریان انقلابی بسته بودند و برای پیشرفت جریان فرهنگی دانشگاه سرعت گیر بود را باز کردیم که سال 96 یک سال موفقیت آمیز در این حوزه بوده است.

او افزود: برخی از بخشنامه ها و دستورالعمل هایی که در گذشته وجود داشتند و حرکت پرشتاب جریان انقلابی دانشگاه آزاد را کند کرده بود تاحد زیادی تصحیح شدند هم چنین کار دیگری که در سال 96 انجام شد، زمینه سازی و بسترسازی برای حضور عناصر انقلابی به ویژه جریان علمی حزب الهی است که سال ها حضورشان در دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع بود.

مدیر کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: پدر شهید احمدی روشن، که فرزندش یک الگوی تمام عیار برای مدیریت جهادی است برای سخنرانی در واحد علوم تحقیقات دعوت شدند اما مجموعه ی دانشگاه اجازه ی ورود به او ندادند اما در سال 96 فرصت خوبی پیش آمد که در 13آبان، 16 آذر و 9 دی شخصیت های والامقامی که وفاداری و ارادت خود را به اصل انقلاب ثابت کرده اند، بتوانند وارد واحدهای مختلف دانشگاه آزاد شوند و آزمان های انقلاب را برای فرزندان خود بازگو کردند.

خبرنگار: حمید انصاری

کد خبر: 917387

وب گردی

وب گردی