برج میلاد امشب به مدت یک ساعت خاموش می‌شود

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از مشترکان تهرانی جهت همراهی در رویداد جهانی ساعت زمین و صرفه جویی در مصرف برق دعوت کرد و امشب برج میلاد از ساعت 20:30 تا 21:30 خاموش می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ،حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اعلام اینکه با همکاری مردم و نهادها وارگانهای مدیریت شهری همزمان با ساعت زمین در شهرهای بزرگ جهان، آلمان های مهم شهر تهران نیز خاموش می شوند، گفت :هدف از این اقدام این است که توجه مردم و مسئولان مربوطه را به مشکلات زمین جلب کنیم.

او افزود: در عصر حاضر انسانها با تخریب زیستگاه های محیطی، مصرف بی رویه سرمایه های ملی و افزایش گازهای گلخانه ای سبب بوجود آوردن مشکلاتی برای زمین شده اند. افزایش دمای عمومی کره زمین باعث تغییرات گسترده در اقلیم مناطق مختلف می‌شود که زندگی و معیشت انسان‌ها را به خطر می‌اندازد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: در ساعت زمین تنها با خاموش کردن حتی یک لامپ اضافه حتی به مدت یک ساعت،به زمین احترام بگذاریم.

بر اساس این گزارش ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است و در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار می شود.
در حال حاضر این روز به عنوان «روز بین المللی مادر زمین» شناخته می‌شود و در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران مردم برای محافظت از زیبایی‌های سیاره برای نسل آینده سعی می‌کنند تا در آن روز به مدت یک ساعت تمام لامپ‌ها و وسایل الکتریکی به ویژه در مراکز عمومی را خاموش کنند.

شایان ذکر است این برنامه با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی و مقابله باتغییرات اقلیمی در روز پنجم فروردین سال جاری از ساعت 20:30 تا 21:30 انجام می شود.

یادآور می شود،نخستین گرامیداشت ساعت زمین در ایران در سال 1390 و با خاموشی چراغ‌های برج میلاد در تهران انجام شد و تاکنون نیز ایران در 5 بارمتوالی برای پاسداشت این روز مشارکت فعال داشته است.

همزمان با این رویداد جهانی ،امشب نیزبرج میلاد در تهران به مدت یک ساعت خاموش می‌شود.

402

کد خبر: 917496

وب گردی

وب گردی