اقامت بیش از 250 هزار مسافر در بقاع متبرکه مازندران

ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اعلام کرد که 252 هزار و 629 نفر از مسافران نوروزی در یک هفته گذشته در چارچوب طرح آرامش بهاری در زائرسراها و سوئیت های اماکن مذهبی و متبرکه این استان اقامت کردند.

به گزارش ایسکانیوز این ستاد در گزارش روز شنبه خود تاکید کرد که این تعداد مسافر نوروزی از 27 اسفند پارسال و زمان آغاز فعالیت ستاد تا پایان روز گذشته سوم فروردین زائر این اماکن شده و در همین مکان ها با توجه به امکانات پیش بینی شده ، سکونت داشتند.
مازندران که به خاطر تشکیل نخستین حکومت شیعی ایران به ' دیار علویان ' شهرت دارد ، مدفن یکهزار و 361 امامزاده است و مقابر برخی از این بزرگان هر ساله در تعطیلات نوروزی با اجرای طرح آرامش بهاری ، برای پذیرائی و اقامت مسافران نوروزی آماده می شود.
مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه مازندران در باره طرح آرامش بهاری و استقبال مسافران نوروزی گفت : پیش از آغاز سال نو اقدامات لازم برای آماده سازی فضای اقامتی مسافران نوروزی در زائرسراها و سوئیت های بقاع متبرکه امامزادگان استان انجام شده بود که امسال بیش از سال پیش مورد استقبال قرار گرفت .
محمود فیاض بخش افزود : در مجموع 900 واحد سوئیت و زائر سرا در مازندران برای میزبانی از مسافران نوروزی در قالب طرح آرامش بهاری آماده شده بود که در یک هفته گذشته و موج نخست سفرهای نوروزی با ظرفیت کامل به مهمانان نوروزی و زائران خدمات ارائه کردند.
وی با تاکید بر این که ظرفیت های اقامتی این اماکن امسال سطح بندی شده بود ، توضیح داد : بقاع بر اساس میزان حضور و استقبال زائران ، موقعیت مکانی و چگونگی دسترسی افراد به آنها به چهار سطح ویژه ، درجه 1 ، درجه 2 و درجه 3 تقسیم شده اند .
مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام این که این نهاد با اجرای طرح آرامش بهاری ویژه بقاع متبرکه از 26 اسفند پارسال در حال میزبانی از زائران و مسافران نوروزی است ، گفت که طرح آرامش بهاری تا 15 فروردین امسال ادامه دارد و پیش بینی می شود در موج دوم مسافرت های نوروزی با استقبال بیشتری مواجه شود.
وی اقامت در زائرسراها و اماکن اقامتی بقاع متبرکه در قالب طرح آرامش بهاری را ' یک تیر و دو نشان ' برای مسافران نوروزی توصیف کرد و افزود : با بسترسازی و امکانات فراهم شده ، مسافران نوروزی با حضور و اقامت در زائرسراها و سوئیت های اماکن مذهبی طعم به یادماندنی و خاطره انگیز سفر به مازندران را با لذت معنوی در هم می آمیزند.
مازندران نوروز سال گذشته میزبان بیش از 12 میلیون نفر شب مسافر بود و مسئولان ستاد خدمات سفر استان پیش بینی کرده اند که امسال استقبال از سفر به این استان 15 درصد افزایش یابد.
گزارش ستاد خدمات سفر مازندران همچنین نشان می دهد که این استان از 27 اسفند سال گذشته تا پایان روز سوم فروردین امسال میزبان حدود چهار میلیون گردشگر و مسافر بوده است .
براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران برای تعطیلات نوروز 97 ظرفیت اقامتی استان با هفت درصد افزایش نسبت به تعطیلات نوروزی گذشته به بیش از 850 هزار نفر شب افزایش یافته است .
ظرفیت اقامتگاه های و تاسیسات گردشگری براساس تعریف در نظر گرفته شده از سوی نهادهای متولی این حوزه به اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی تقسیم می شود .
اقامتگاههای رسمی شامل هتل ، متل ، هتل آپارتمان ، خانه مسافر و دیگر مجموعه های گردشگری است که از سازمان گردشگری مجوز و پروانه فعالیت دارند.

700

کد خبر: 917511

وب گردی

وب گردی