افزایش کیفیت، ضامن حمایت از تولید ملی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نامگذاری سال 97 به عنوان'حمایت از کالای ایرانی'، افزایش کیفیت و قابلیت رقابت با دیگر کالاهای مشابه خارجی را ضمانت تحقق این مهم عنوان کرد.

به گزارش ایسکانیوز سیده فاطمه ذوالقدر که در جمع ایرانیان مقیم و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران در رایزنی فرهنگی کشورمان در کراچی پاکستان سخن می گفت، با اشاره تاکید مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی و نامگذاری سال 97 بر همین اساس گفت: با توجه به سند چشم انداز و لزوم کسب جایگاه نخست منطقه در سال 1404 معظم له در شعارهای سال های پیش نیز بر لزوم توجه به اقتصاد و فرهنگ کشور تأکید کرده اند.

وی اضافه کرد:به لطف الهی در حوزه‌های علم و فناوری، علوم هسته‌ای، دانش سایبری و اقتدار بین‌المللی و بنیه دفاعی در جایگاه رفیع قرار گرفته‌ایم و به لحاظ تولید علم نیز از سند چشم‌انداز جلوتر حرکت کرده‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ضروری خواندن توجه همگانی به تحقق شعار سال، ادامه داد:در نامگذاری سال 97، نگاه رهبری تنها به مسئولان نیست، بلکه نگاه ایشان معطوف به آحاد جامعه است، زیرا مردم باید تعصب داشته باشند که از کالای ملی حمایت کرده و تولیدکنندگان نیز باید به افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت تمام‌شده توجه کنند تا کالای ملی برای خریداران جذابیت داشته باشد.

ذوالقدر در بخش دیگری از سخنانش بر نقش رایزنی‌های فرهنگی ایران در توسعه روابط فرهنگی و گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی و معرفی آن به علاقه مندان غیر ایرانی تاکید کرد و گفت : زمینه فعالیت رایزنی فرهنگی در جمهوری اسلامی پاکستان با توجه به اشتراکات فرهنگی، دینی و آداب و رسوم مشترک با کشورمان وجود دارد.

رئیس بین المجالس آسیایی پارلمان جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به سفر حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به پاکستان، این سفرها را نشانه روابط خوب دو کشور برشمرد.

وی با تاکید بر توسعه روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی روز ملی پاکستان را نیز به دولت و ملت پاکستان تبریک گفت.

بنا به این گزارش، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی نوروزی به‌مناسبت آغاز سال 1397 امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.

301

کد خبر: 917516

وب گردی

وب گردی