250 هکتار از جنگل ها و باغهای چای گیلان در آتش سوخت و تخریب شد

آتش سوزی کم سابقه در جنگل های گیلان با شدت کمتری ادامه دارد.

به گزارشگزارش ایسکانیوز، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت : این آتش سوزی کم سابقه که از عصر دیروز در مناطق جنگلی وباغ های چای 12 شهرستان گیلان، آغاز شده بود، هم اکنون در 10 شهرستان مهار شده و با شدت کمتری در شهرستان های املش و رودسر ادامه دارد.
محسن یوسف پور علت وقوع این آتش سوزی کم سابقه را وزش شدید باد گرم و بی احتیاطی گردشگران در روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی عنوان کرد و افزود : بر اساس برآوردهای اولیه سطح این آتش سوزی وسیع بوده که بر اثر آن 250 هکتار از جنگل ها و باغهای چای گیلان سوخته و تخریب شده است.
وی گفت : ستاد مدیریت بحران گیلان، یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، فرمانداری ها و شهرداری ها، مردم، بسیجیان و نیروهای جمعیت هلال احمر در مهار آتش سوزی مشارکت داشته و هم اکنون در مناطقی که دچار حریق شده اند حضور دارند.
به گفته مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، به جزء شهرستان های تالش ، آستارا ، انزلی و آستانه اشرفیه مناطق جنگلی و باغهای چای بقیه شهرستانهای گیلان طعمه این حریق شدند.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی گیلان هم اکنون شدت وزش بادگرم در مناطق مختلف استان کاهش یافته و با ورود سامانه کم و بیش ناپایدار از عصر امروز، در مناطق مختلف استان بصورت پراکنده باران خواهد بارید .

900

کد خبر: 917546

وب گردی

وب گردی