۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر در جاده ها جابجا شدند

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری از جابجایی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر با استفاده از اتوبوس، مینی بوس و تاکسی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حمیدرضا شهرکی با اشاره به اینکه ۳۰۶ هزار انواع وسیله نقلیه عمومی جابجایی مسافران را انجام داده است، افزود: ۶۹ درصد این جابجایی ها با اتوبوس و مابقی از طریق مینی بوس و تاکسی با پلاک عمومی انجام شده است.

وی میزان تردد از پایانه های مرزی را ۵۹۲ هزار نفر مسافر اعلام کرد و ادامه داد: کشور عراق رتبه اول، ترکیه دوم و آذربایجان سومین کشور مقصد اعلام شده است.

شهرکی با اشاره به اینکه ۶۹ درصد مسافران از مرزهای کشور خارج شده است گفت: مرز مهران، بازرگان، رازی، شلمچه و بیله سوار به ترتیب محل خروج مسافران بوده است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر وضعیت روند ناوگان را از نظر نوسازی و توسعه مناسب دانست و گفت: متوسط عمر ناوگان حمل و نقل عمومی در حوزه اتوبوس ۱۰ سال و از نظر کیفیت و توجه به ایمنی سفر بسیار قابل قبول است.

وی با اشاره به افزایش پیدا نکردن قیمت بلیت طبق اعلام رسمی از مراکز مسئول افزود: بازرسان در قالب گشت جاده ای برای کنترل و ایمنی و در پایانه ها حضور داشته و هر نوع شکایتی را رسیدگی خواهند کرد.

شهرکی با اشاره به اینکه طبق آمارها در سال گذشته دو درصد حوادث کشور در جاده ها بوده است ادامه داد: افزایش نظارت ها، آموزش رانندگان و نوسازی ناوگان برای فعالیت انجام شده در جهت افزایش ایمنی جاده هاست.

منبع: صدا و سیما

400

کد خبر: 917559

وب گردی

وب گردی