میوه ، مرغ ، گوشت قرمز و برنج تا ۱۵ فروردین عرضه می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: از ۲۵ اسفند تاکنون ۴ هزار تن پرتقال و سیب در استان عرضه شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ کریم ذوالفقاری با اشاره به اینکه ۶ هزار تن پرتقال و سیب برای تامین تنظیم بازار میوه عید در سردخانه های استان تهران ذخیره سازی شد افزود: از ۴ هزار تن پرتقال­ و ۲ هزار تن سیب تاکنون ۶۰ درصد­ آن معادل ۴ هزار تن عرضه شده است.

وی گفت: پرتقال با قیمت هر کیلو ۱۸۰۰ تومان و سیب دماوند قرمز و زرد نیز با قیمت هر کیلو ۲۷۰۰ تومان در ۲۸۰ جایگاه در صنوف بازارچه های نوروزی، میادین میوه و تره بار و جایگاه های موقت در سطح استان توزیع می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: توزیع سیب­ و پرتقال براساس برنامه ریزی های انجام شده تا ۱۵ فروردین ادامه دارد؛ چنانچه سیب­ وپرتقال ذخیره شده تا پانزدهم فروردین تمام نشود توزیع ادامه خواهد داشت.

وی افزود: چنانچه مازاد میوه ذخیره شده داشته باشیم بنا بردرخواست دیگر استان ها مازاد را در اختیار این استان ها قرار خواهیم داد اما اولویت با استان تهران است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: دلیلی برای کاهش قیمت نیست و میوه عید با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در حال توزیع است.

ذوالفقاری افزود: از ۹ هزار تن برنج وارداتی ذخیره سازی شده تاکنون هفت هزار تن با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه شده است و قیمت عرضه آن به عمده فروش با قیمت عرضه به مصرف کننده تفاوت کمی دارد.

وی درباره شرایط بازار تخم مرغ در استان تهران گفت: شرکت پشتیبانی امور دام تاکنون ۶۵۰۰ تن تخم مرغ با قیمت هرشانه ۱۲ هزار و ۶۰۰ تا ۱۳ هزار و­ ۵۰۰ تومان وارد و­ توزیع کرده است­ ومحدودیتی برای توزیع وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: برای تامین نیاز بازار­ از ۲۵ اسفند تاکنون ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ منجمد و ۶۰۰ تن گوشت گرم مرغ در استان توزیع شده است.

ذوالفقاری درباره تنظیم بازار گوشت قرمز در ایام تعطیلات گفت: تاکنون ۶۰۰ تن گوشت گوساله منجمد و ۵۰ تن گوشت تازه گوسفندی وارداتی توزیع شده است و این طرح تا پایان فروردین ادامه دارد.

منبع: صدا و سیما

400

کد خبر: 917563

وب گردی

وب گردی