برلین بار دیگر بر اهمیت برجام تاکید کرد

درحالی که قرار است هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان امروز راهی سرزمین های اشغالی فلسطین شود، وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه ای با تاکید بر اهمیت توافق هسته ای با ایران، اعلام کرد که موضوع برجام و امنیت منطقه ای از محورهای گفتگوها خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، در بیانیه وزارت امور خارجه آلمان اعلام شده است: مساله امنیت منطقه، یکی از محورهای اصلی دیدار ماس از اسرائیل است و آلمان در این ارتباط بر تعهد خود به توافق هسته ای با ایران با هدف جلوگیری از تشدید تنش ها در خاورمیانه تاکید خواهد کرد.

وزیر امور خارجه جدید آلمان دو هفته پیش (چهارشنبه 23 اسفند ماه 1396) به فاصله چند ساعت پس از تصدی این مقام و ادای سوگند در پارلمان این کشور، راهی پاریس شد و در دیدار با 'ژان ایو لودریان' همتای فرانسوی خود، بر لزوم حفظ و اجرای برجام توسط همه طرف ها تاکید کرد.

ماس دوشنبه هفته گذشته (28 اسفند ماه 96) نیز پیش از نشست شورای امور خارجی اروپا در بروکسل، بار دیگر از برجام حمایت و تاکید کرد که به رایزنی با همتایان اروپایی به خصوص وزیران امور خارجه فرانسه و انگلیس برای حفظ توافق هسته ای و اجرای آن توسط همه طرف ها از جمله آمریکا تلاش خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آلمان امروز عازم فلسطین اشغالی میشود و امروز و فردا (یکشنبه و دوشنبه) علاوه بر دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و روون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، با محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطین در رام الله نیز دیدار خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آلمان در بیانیه خود خاطرنشان کرد: موضوعات سیاسی جاری در دستور کار این مذاکرات قرار دارد و آلمان بر موضع خود در این ارتباط و راه حل تشکیل دو کشور از طریق مذاکرات تاکید می کند و مرزهای سال 1967 نباید تغییر کند.

301

کد خبر: 917641

وب گردی

وب گردی