مرکز نوآوری پیشرفت در دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس می شود

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی از توسعه استارت آپ ها و حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از آنها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر داود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه توسعه و حمایت از استارت آپ ها در بین دانشجویان و ایده های برتر از برنامه های اصلی حوزه پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید است، گفت: توسعه استارت آپ ها باعث توسعه فناوری و ایجاد اشتغال جوانان خواهد شد.

دکتر ثمری در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما برنامه داریم تا استارت آپ ها را به شرکت های دانش بنیانی تبدیل کنیم که قابلیت رقابت در سطح ملی و بین المللی داشته باشند و برای محصولات آنها بازار ایجاد کرده و آنها را توانمند کنیم، از این رو راه اندازی مرکز توانمندسازی شرکت های نوپا در دستور کار خواهد بود.

وی افزود: اخیرا تفاهمنامه ای با سازمان بسیج علمی کشور به امضا رسیده که براساس آن تاسیس مرکز نوآوری پیشرفت در دستور کار قرار دارد. در این راستا حمایت های خوبی از استارت آپ های حوزه های مختلف به ویژه حوزه دفاعی صورت خواهد گرفت و این تفاهم نامه سال 97 اجرایی خواهد شد.

توسعه و پشتیبانی از سامانه ساها

وی توسعه و پشتیبانی از سامانه ساها را یکی دیگر از اولویت های سال 1397 حوزه پژوهش دانشگاه دانست و گفت: مقرر شده چند قابلیت دیگر به این سامانه اضافه شود و این سامانه به سامانه های مشابه دیگر که متعلق به وزارت علوم، وزارت بهداشت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه های دیگر است، متصل شود تا یک سامانه یکپارچه پشتیبانی از تجهیزات آزمایشگاه ها ایجاد شود. یکی از اهداف راه اندازی سامانه ساها درآمدزایی بوده است.

توانمند کردن مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی افزود: توسعه، حمایت و توانمند کردن مراکز رشد موجود در دانشگاه نیز از ماموریت های حوزه پژوهش در سال 1397 خواهد بود.

انجام پروژه های مشترک بین صنعت و دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر ثمری با تاکید بر اینکه یکی از سیاست های مهم دانشگاه آزاد اسلامی درآمدزایی در حوزه پژهش و فناوری است، اظهار داشت: انجام مگا پروژه های موجود در کشور در دستور کار معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است و خوشبختانه درباره پروژه ازدیاد برداشت میدان نفتی کرنج قراردهای جدید به دانشگاه ابلاغ شده است.

وی افزود: مجری این پروژه واحد علوم و تحقیقات است و دانشکده مهندسی نفت و شیمی مسئولیت اجرای آن را بر عهده خواهد داشت و واحدهای دانشگاهی توانمند در این حوزه نیز در اجرای پروژه همکاری خواهند داشت. نظارت بر این پروژه بر عهده معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه برنامه دارد تا در حوزه پائین دستی نفت هم پروژه هایی را اجرا کند، گفت: دو پروژه با انستیتو دانشگاه صنعتی امیر کبیر و پژوهشگاه مهندسی شیمی وجود دارد که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان همکار پژوهشی پروژه با آنها همکاری خواهد کرد.

افزایش تعداد آزمایشگاه های همکار استاندارد

دکتر ثمری با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان ملی استاندارد، گفت: در سال 97 دو امر مهم در خصوص این تفاهم نامه انجام خواهد شد که افزایش تعداد آزمایشگاه های همکار استاندارد و راهاندازی شرکت های نمونه بردار در دنشگاه آزاد اسلامی از جمله آنهاست.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر این امر صورت گیرد دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به پراکندگی جغرافیایی می تواند همکاری های خوبی با گمرک داشته باشد و در مبادی گمرک جز شرکت های نمونه بردار باشد که از این طریق اشتغال زایی و درآمد در دانشگاه ایجاد خواهد شد.

کد خبر: 917691

وب گردی

وب گردی