حمایت صندوق رفاه از ایده‌های خلاقانه انجمن‌های علمی

مشاور وزیر و رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از حمایت این صندوق از ایده‌های برتر و خلاقانه انجمن‌های علمی در سال جاری خبر داد و گفت: دانشجویانی که ایده‌های خلاقانه‌تری داشته باشند، وام 10 تا 100 میلیونی دریافت خواهند کرد.

مهندس ذوالفقار یزدانمهر ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، قرار شد انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها فعال‌تر شوند؛ چرا که فعالیت‌های بسیار خوبی در این انجمن‌ها انجام می‌گیرد و دانشجویان ایده‌ها و تولیدات خوبی در دانشگاه‌های صنعتی، هنر،‌ فنی و حرفه‌ای و غیره دارند. اما در عین حال نیز این دانشجویان با مشکلات متعددی مواجه هستند.

وی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: صندوق رفاه دانشجویان دانشجویانی را که در حوزه اشتغال کار می‌کنند، مساعدت می‌کند و در این زمینه به هر دانشجو مبلغ 10 میلیون تومان وام و به گروه آنها تا 100 میلیون تومان وام با کارمزد 4 درصد اختصاص می‌دهد تا از این طریق در تولیدات و آثار خود موفق‌تر باشند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: در حال حاضر مصوبه هیات امنا برای تخصیص وام به دانشجویان در انجمن‌های علمی دریافت و مصوبه آن نیز تصویب شده است و از امسال اجرایی خواهد شد.

مهندس یزدانمهر در پایان خاطر نشان کرد: تمامی دانشجویان انجمن‌های علمی که طرح و ایده‌های خلاقانه دارند، می‌توانند طرح‌های خود را به مراکز رشد پیشنهاد بدهند که این مراکز نیز این ایده‌ها را به معاونت پژوهشی دانشگاه جهت تایید ارائه می‌کنند و پس از بررسی در شورای صندوق رفاه از وام این صندوق بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر: 917693

وب گردی

وب گردی