آشنایی با همه خودروهای 2018 بازار

طبق قوانین وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت، خرید و فروش و درکل، عرضه خودروهای 2018 در صورتی‌که شرکت متولی آن قادر به حمایت مستقیم و پشتیبانی خدمات پس از فروش باشد،‌ ممانعتی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در آستانه چهارمین ماه میلادی از سال تازه‌وارد 2018 هستیم. اما نکته حیرت‌انگیز بازار خودروهای وارداتی آن است مدل‌های مربوط به سال 2018 ماه‌ها پیش از آغاز سال جدید معرفی شده بودند. یعنی شاید هنوز دهمین ماه میلادی سال 2017 تمام نشده بود که مدل‌های 2018 برای عرضه در بازار معرفی شدند.

در حالی‌که هنوز خرید و فروش نسخه‌های 2017 از رونق خوبی برخوردار هستند، وارداتی‌های 2018 از آن‌سوی آب‌ها سر برآوردند. طبق قوانین وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت، خرید و فروش و درکل، عرضه خودروهای 2018 در صورتی‌که شرکت متولی آن قادر به حمایت مستقیم و پشتیبانی خدمات پس از فروش باشد،‌ ممانعتی ندارد. در چنین فضایی است که گل را آن‌هایی می‌زنند که زودتر از بقیه 2018ها را به میدان بازی می‌فرستند. مشتریان دست‌ به جیب و ایده‌آل‌پسند نیز فرصت را غنیمت شمرده و سعی می‌کنند جلوتر از بقیه جدیدترین‌ها را کاسب شوند. خلاصه برای آن‌ها که هنوز نمی‌دانند خودروهای 2018 بازار کدام هستند، این گزارش می‌تواند راه‌گشا باشد.

هیوندای النترا 2018

بزرگ‌ترین خودروساز کره‌ جنوبی جدیدترین ویرایش سدان سایز متوسط خود را با چهره‌ای کاملاً متحول‌شده روانه بازار کرد. چراغ‌ها و جلوپنجره نمایی تهاجمی به آن بخشیده است. این اقدام از یک‌سو مشتریان جوانی را به سوی خود می‌کشد ولی از سوی دیگر می‌تواند متشریان محافظه‌کار را از خریدش منصرف کند. النترا با اندک فاصله‌ای از زمان رونمایی، در بازار ایران نیز حضور پیدا کرد. این خودرو با پیشرانه 2 لیتری خود می‌تواند 150 اسب‌بخار نیرو تولید کند. هیوندای النترا 2018 از سوی شرکت به قیمت 205 میلیون تومان فروخته می‌شود. این در حالی است که نمونه 2017 آن قیمتی 184 میلیون تومانی دارد.

هیوندای سوناتا 2018

شاید بتوان او را پرفروش‌ترین سدان وارداتی بازار ایران دانست. سوناتا که حداقل طی یک دهه اخیر مشکلات فراوانی را برای رقبای خود پدید آورده،‌ این بار در ظاهر و قامتی جدید چالش‌های فراوانی را پیش روی خود می‌بیند. هیوندای فوق در حالی‌ یک تغییر چهره بزرگ را تجربه می‌کند که شاید از نظر بسیاری از هوادارانش مطلوب نباشد. این خودرو نیز دارای یک پیشرانه 2 لیتری با 154 اسب‌بخار است. سوناتا تیپ GLS در بازار قیمتی 240 میلیونی و نمونه هیبریدی آن قیمتی 252 میلیون تومانی دارد. بد نیست بدانید که سوناتاهای جدید همگی مجهز به جعبه‌دنده‌ای 8 سرعته اتوماتیک هستند.

کیا اپتیما 2018

باید اعتراف کرد که کیا موتورز با مدل Optima به طرزی ناگهانی در بازار ایران به اقبال رسید. این سدان جوان‌گرا با سرعتی چشم‌گیر توانست مسیر 10 ساله سوناتا را در 3 سال بپیماید. اگرچه اپتیمای 2018 در قالب یک نسل جدید راهی بازار نشده ولی باز با این حال می‌توان تغییرات محسوسی را در زبان گرافیکی آن مشاهده کرد. علاقه‌مندان به برند کیا موتورز می‌توانند این خودرو را با پیشرانه 2 لیتری GDI که قدرتی 160 اسب‌بخاری دارد خریداری کنند. نسخه JF این کره‌ای با نمونه هیبریدی آن قیمتی تقریبا 266 میلیون تومانی دارند. جالب آن‌جا که نمونه 2017 این خودرو در بازار زیر 260 میلیون فروخته نمی‌شود.

کیا سورنتو 2018

بعد از خروج شاسی‌بلند خوش قد و قامت موهاوی از بازار ایران، کیا موتورز ماند و بازاری اس‌.یو‌.وی‌های بلند بالا که دیگر از آن بی‌نسیب مانده بود. در واقع دیگر هیچ خودروی در بازار ایران نیست که بتواند جای موهاوی را پُِر کند. بعد از حضور سانتافه، کار برای رقیب هم‌وطن سخت شد. تا اینکه برگ برنده کیا موتوری‌ها روی میز آمد. سورنتو به‌محض ورود به بازار با استقبال خوبی روبه‌رو شد. سورنتوی 2017 در بازار به قیمت 325 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در حالی‌که مدل 2018 آن از سوی شرکت به همین قیمت عرضه می‌شود. سورنتوی فوق با موتور 2.4 لیتری قدرتی 188 اسب‌بخاری فراهم می‌کند.

رنو داستر 2018

هنوز هم بسیاری نمی‌دانند که برند رنو برای دومین سال پیاپی است که توانسته از هیوندای پیشی بگیرد و رکورد پرفروش‌ترین وارداتی بازار ایران را در اختیار خود بگیرد. اگرچه بخش اعظمی از این موفقیت را باید مدیون زیرمجموعه رومانیایی این فرانسوی یعنی داچیا دانست. مدل‌های سیمبل و داستر درواقع اصالتاً داچیا هستند ولی زیر چتر رنو در بازار ایران عرضه می‌شوند. شاسی‌بلند سایز متوسط داستر آرام‌آرام جای خود را در بازار پیدا کرد. کراس‌اووری که با همان پیشرانه ساده 1.6 لیتری 115 اسب‌بخاری‌اش مشتریان خوبی برای خود دست و پا کرده است. در حال حاضر نمونه تک دیفرانسیل این خودرو 155 و نمونه دو دیفرانسیل آن 162 میلیون تومان قیمت دارد.

رنو کولیوس 2018

نگین خودرو متولی عرضه محصولا رنو در بازار ایران، بعد از مدت‌ها سکون، طی یکی دو سال گذشته توانست خود را بالا بکشد. شاسی‌بلند Koleos که طی دو نسل قدیم خود به دلیل چهره از رده خارج و نه‌چندان مطلوب خود شانسی در بازار به دست نیاورده بود، این‌بار در نسل جدید کولیوس ورق را برای همه برگرداند. نسخه 2017 و طبیعتاً 2018 فضای بازار را کاملاً اروپایی کردند. به‌سختی می‌توان از نظر ظاهری تفاوتی بین نمونه 2017 و 2018 این شاسی‌بلند پیدا کرد. عمده تغییرات مربوط به آپشن‌ها می‌شوند. به هر حال، نمونه قبلی این خودرو 283 و نمونه جدید آن بیش از 300 میلیون قیمت دارد.

رنو تلیسمان 2018

کمتر پیش آمده بود که یک سدان تازه‌وارد بتواند خود را در بین غول‌های ژاپنی و کره‌ای جا کند. این عملیات غیر ممکن را رنوی فرانسه با Talisman ممکن کرد. خودرویی که در بازارهای جهانی خود را بالاتر از آن می‌بیند که بخواهد با آسیایی‌ها رقابت کند، فولکس‌واگن پاسات را رقیب جدی خود می‌داند. بسیاری نسبت به پیشرانه 1.6 لیتری آن حساسیت دارند. این در حالی است که به لطف یک توربو می‌تواند 190 اسب‌بخار نیرو فراهم کند. یعنی چیزی بیش از نمونه‌های 2.4 لیتری بازار. اکنون تلیسمان 2017 در بازار به قیمت 247 میلیون تومان فروخته می‌شود ولی نمونه 2018 آن حداقل 10 میلیون تومانی گران‌تر است.

تویوتا راو4 2018

نسخه جدید شاسی‌بلند مقتدر تویوتا سال گذشته در نمایشگاه شیکاگو رونمایی شد تا قابلیت‌های خود را در یکی از سخت‌ترین بازارهای اتومبیل دنیا به رخ همگان بکشد. بعد از سال‌ها حضور Rav4 در بازار ایران، جدیدترین ویرایش آن با آپشن‌های بیشتر، کار را برای رقبای کره‌ای سخت کرده است. تویوتا با راو4 هنوز هم نشان می‌دهد که یکی از قلدرهای بازار است. چراکه درون سینه آن یک پیشرانه 2.5 لیتری 176 اسب‌بخاری تعبیه شده است. تنوع این خودرو در بازار بسیار گسترده است. پایه‌ای‌ترین نمونه آن ویرایش 2017 تیپ یک به قیمت 299 میلیون تومان و فول‌ترین ویرایش آن تیپ 3 مدل 2018 است که قیمتی 350 میلیون تومانی دارد.

نیسان ایکس‌تریل 2018

سال‌ها پیش یکی از اصلی‌ترین عرضه‌کنندگان تویوتا در بازار ایران، شرکتی بود به اسم جهانگیر آریا. اکنون مدیران این شرکت با تاسیس شرکت جدید جهان نوین آریا، توانسته‌اند نمایندگی نیسان ژاپن را اخذ کنند. روند موفقیت این شرکت چشم‌گیر و سرعتی بود. به‌طوری‌که حالا توانسته‌اند محصولات 2018 را خیلی زود به بازار ایران برسانند. شاسی‌بلند خوش خط و خال X-Trail ویرایش 2017 چندان خوش‌شانس نبود. اما شاید عرضه نمونه 2018 اوضاع را برای شرکت عوض کند. ایکس‌تریل قدیمی توسط شرکت به قیمت 289 میلیون تومان عرضه می‌شود ولی نمونه جدید را 315 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند.

400

کد خبر: 917695

وب گردی

وب گردی