افزایش بى رویه قیمت طلا و سکه  پیش بینى شده نبود/  افزایش قیمت ادامه دار نیست

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان طلا گفت: پیش بینی فعالان بازار در زمینه قیمت طلا و سکه درست نبود و قیمت ها نسبت به روزهای پایانی سال 96 با افزایش همراه شده است.

عبادالله محمدولی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان طلا در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به دلیل افزایش قیمت طلا و سکه در بازار گفت: تاکید فعالان بازار در سال 96 بدین صورت بود که نرخ طلا و سکه تا روزهای پایانی افزایشی خواهد بود اما در فرودردین ماه به دلیل تعطیلی بازار و کاهش تقاضا قیمت ها روند نزولی را طی خواهد کرد.

او در ادامه بیان کرد: پیش بینی فعالان بازار در زمینه قیمت طلا و سکه درست نبود و قیمت ها نسبت به روزهای پایانی سال 96 با افزایش همراه شده است.

محمدولی افزود: افزایش قیمت طلا نسبت به روزهای پایانی سال ناشى از جنگ تجاری آمریکا و چین، اتخاذ تعرفه های گمرکی آمریکا برای فولاد و نیز تعرفه های چین در قبال اجناس آمریکا بوده است که باعث فشار به عرضه های بین المللی و افزایش قیمت طلا در بازار جهانی شد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان طلا گفت: این عوامل در کنار یکدیگر و نیز برخی دیگر از مسایل اقتصادی باعث افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی شده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان طلا گفت: زمان افزایش قیمت طلا و سکه قابل پیش بینی نیست و معلوم نیست که این روند افزایشی تا کی ادامه دار است.

محمدولى افزود: نگاه افزایش نسبی قیمت طلا با شیب ملایم ادامه دار خواهد بود و به هر حال این افزایش با سرعت زیاد به اتمام خواهد رسید.

او در پایان خاطرنشان کرد: به نوعی تضعیف ارزهای بین المللی به بازار قیمت طلا و سکه قدرت بخشید و باعث افزایش قیمت آنها شد.

401

کد خبر: 917738

وب گردی

وب گردی