کاهش 22.3 درصدی نرخ بیکاری در شهرستان"قلعه گنج" به همت بنیاد مستضعفان

فرماندار قلعه گنج گفت: با رویکرد حمایتی بنیاد مستضعفان 15 هزار و 636 خانوار شهری و 18 هزار و 386 نفر از اهالی روستاهای قلعه گنج زیر پوشش صندوق ها خرد محلی با هدف توانمند سازی منطقه ای قرار دارند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری بنیاد مستضعفان "عطا ناوکی" روز شنبه در نشست با معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیران عامل شرکت تعاونی های فراگیر ملی شهرستان قلعه گنج ضمن تبریک سال جدید افزود: با رویکرد حمایتی بنیاد مستضعفان در این زمینه 15 هزار و 636 خانوار شهری و 18 هزار و 386 نفر از اهالی روستاهای قلعه گنج زیر پوشش این صندوق ها قرار دارند.

او ادامه داد: میزان پس انداز مردم قلعه گنج در صندوق های خرد روستایی هم اکنون 30 میلیارد ریال است که آورده و سهم خود مردم است و سهم و آورده بنیاد مستضعفان برای تقویت توان صندوق های خرد روستایی 24 میلیارد ریال است که به تدریج در حال افزایش است .

ناوکی اظهار کرد: بنیاد مستضعفان از ابتدای تاسیس صندوق های خرد روستایی تاکنون هفت هزار و 548 فقره تسهیلات به مردم شهر پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور افزون بر 80 میلیارد ارائه کرده است.

ناوکی بیان کرد: ظرفیت بسیار خوب بنیاد مستضعفان در قلعه گنج و فعالیت های توسعه ای که دراین شهرستان داشته است سبب رشد چشمگیر این شهرستان در بسیاری از حوزه ها شده است که جای قدردانی دارد.

او با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در شهرستان قلعه گنج تصریح کرد: مطابق آمار سال 1390 نرخ بیکاری در این شهرستان 28 درصد اعلام شده که در حال حاضر 7/5 درصد کاهش پیدا کرده است.

او وجود مراکز فنی و حرفه ای را در قلعه گنج از ضروریات برشمرد و گفت: تنها با یک واحد نمایندگی فنی و حرفه ای در این شهرستان بیش از یکهزار و 150 نفر طی یک سال گذشته گواهینامه مهارت کسب کرده اند و در سال 97 این رقم افزایش خواهد یافت.

ناوکی افزود: اگر مراکز فنی و حرفه ای در قلعه گنج تقویت شوند با ایجاد مشاغل خرد در روستاها اشتغال پایداری ایجاد می شود.

کلانتری معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بصورت سرزده و غیرمنتظره از شهرستان قلعه گنج و از روند فعالیت تعاونی های روستائی در این شهرستان بازدید کرد.

طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی از سال 1393 به پیشنهاد استاندار کرمان و مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان محروم قلعه گنج در دست اجراست.

این طرح که به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور نیز مطرح با تکیه بر توانمندی محلی مردم منطقه و بهره گیری از ظرفیت بخش غیردولتی اجرا شده و تشکیل صندوق های خرد روستایی برای تجمیع سرمایه های مردم و اعطای تسهیلات برای ایجاد مشاغل پایدار از ثمرات این طرح است.

مرکز شهرستان قلعه گنج در 420 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.

400

کد خبر: 917746

وب گردی

وب گردی