سازمان سنجش تمایلی به حذف کنکور ندارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه حذف کنکور در سال ۹۷ بعید به نظر می‌رسد، گفت: سازمان سنجش در مسیر اجرای قانون سنجش و پذیرش خوب عمل نکرده و وظایف خود را به درستی انجام نداده است.

به گزارش ایسکانیوز، فرهاد فلاحتی با اشاره به لزوم اجرایی شدن قانون سنجش و پذیرش، گفت: مسئولان در وزارتخانه آموزش‌وپرورش و علوم باید زیرساخت‌های لازم برای حذف کنکور را تا به امروز فراهم می‌کردند تا اجرایی شدن این قانون در زمان قانونی ممکن شود اما به نظرمی‌رسد هنوز زیرساخت‌های لازم فراهم نشده است.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت افزود: درصورتی که وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش تا به امروز به دنبال حذف کنکور بودند اقدامات لازم و زیرساخت‌های مناسب را برای اجرایی کردن این قانون طی 10 سال گذشته انجام می‌دادند و نیازی نبود امروز به فکر تمدید قانون یا ارائه مدل جدیدی برای حذف کنکور باشیم.

وی بیان کرد: اگرچه برگزاری آزمون کنکور به شیوه امروزی از نظر وزرات علوم، آموزش و پرورش و سازمان سنجش عادلانه محسوب شود اما روش علمی و درستی نیست بنابراین باید روند پذیرش دانشجو تغییر کند.

فلاحتی با بیان اینکه ارزیابی دانش‌آموزان در مدارس باید استاندارد باشد، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش با برگزاری آزمون‌های هماهنگ در تلاش است تا زمینه‌های لازم برای حذف کنکور را فراهم کند اما به نظر می‌رسد سازمان سنجش در این مسیر خوب عمل نکرده و وظایف خود را به درستی انجام نداده است.

وی با بیان اینکه با شرایط کنونی حذف کنکور در سال 97 بعید به نظر می‌رسد، ادامه داد: آموزش و پروش توانایی لازم برای برگزاری امتحانات نهایی را در تمام سال‌های دوره متوسطه دارد چرا که از یک سو زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این امتحانات را دارد و از سوی دیگر اعتبارات مورد نیاز فراهم است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با برگزاری جلساتی مشترک میان وزرات آموزش و پرورش، علوم و نمایندگان مجلس مشکلات و موانع حذف کنکور بررسی شده است تا راهکارهای مناسب برای آن ارائه شود و بتوان این قانون را هر چه سریعتر اجرایی کرد.

کد خبر: 917757

وب گردی

وب گردی