معاون اول رئیس‌جمهور از پارک فناوری پردیس بازدید کرد

معاون اول رئیس‌جمهوری بعدازظهر دوشنبه از بخش‌های مختلف پارک فناوری پردیس ـ تهران بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری در جریان این بازدید از نزدیک در جریان دستاوردهای تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفت.

پارک فناوری پردیس یکی از سازمان‌های وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است که با همکاری تعدادی از دانشگاه‌ها و مراکز مهم علمی و پژوهشی کشور در راستای تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه و بسترسازی برای توسعه فناوری و بازار شرکت‌های دانش‌بنیان تاسیس شده است.

تاکنون نزدیک به 250 شرکت فناور و استارتاپ در حوزه فناوری‌های نوظهور، پیشرفته و استراتژیک کشور در زمینه‌هایی از جمله داروهای بیماری‌های صعب‌العلاج، تجهیزات پزشکی و بیمارستان، تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، نانو و مراکز فناوری اطلاعات و ارتباطات به عضویت پارک فناوری پردیس درآمده‌اند و زمینه لازم برای جذب و اشتغال مستقیم بیش از 3500 نفر نیروی متخصص در این شرکت‌ها فراهم شده است.

سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در حوزه فناوری‌های پیشرفته، صادرات 25 میلیون دلاری طی یک سال گذشته به بیش از 15 کشور جهان، بیش از 390 عنوان همکاری دانشگاه و صنعت در یک سال گذشته و دریافت بیش از 300 عنوان نشان و تاییدیه و استاندارد داخلی و خارجی در یک سال گذشته از ویژگی‌های مهم پارک فناوری پردیس است.

گفتنی است، در جریان بازدید معاون اول رئیس‌جمهوری از پارک فناوری پردیس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین مقیمی استاندار تهران جهانگیری را همراهی می‌کردند.

301

کد خبر: 917768

وب گردی

وب گردی