مستند «منطقه حائل»  به سونامی  سریلانکا اشاره دارد

قاب دوربین مستند «منطقه حائل» بعد از گذشت ۱۰ سال از سونامی ۲۰۰۴ سریلانکا به آنجا رفته تا به بررسی اوضاع زندگی مردم این منطقه بپردازد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، مستند «منطقه حائل» (Buffer Zone) به سونامی شدیدی که در سال ۲۰۰۴ در سریلانکا اتفاق افتاد اشاره دارد که بر اثر این حادثه بسیاری از روستاهای ساحلی این کشور به شدت تخریب شده و خسارات و تلفات جانی و مالی بسیار زیادی را به همراه داشت.

در این مستند با اشاره به آن حادثه نشان می دهد که افراد زیادی بی خانمان می شوند و بعد از آن بسیاری از کشورهای اروپایی در حرکتی بشر دوستانه اقدام به کمک رسانی به مردم آسیب دیده می کنند و واحدهای مسکونی فراوانی برای آوارگان احداث می شود.

گابریل نیوهاس و آنجلو اسکودلتی به عنوان تهیه کننده و کارگردان این مستند پس از گذشت ۱۰ سال از آن حادثه به سراغ مردم روستاهای آسیب دیده رفته تا نشان دهند که بر خلاف ادعای رسانه های غربی مبنی بر بهبود شرایط منطقه پس از کمک رسانی آنها، در نهایت این کمک ها به ضرر مردم بومی منطقه و به نفع دولت و سرمایه گذاران خارجی بوده است.

مستند «منطقه حائل» (Buffer Zone) در ۴ قسمت ۲۵ دقیقه ای محصول سال ۲۰۱۴ از چهارشنبه ۸ فروردین ساعت ۷:۳۰ برای مخاطبان اسپانیایی زبان هیسپان تی وی پخش و در ساعات ۱۴:۳۰ و ۲۰:۳۰ همان روز بازپخش خواهد شد.

503

کد خبر: 917867

وب گردی

وب گردی