هر ۵۸ دقیقه یک کشته در جاده‌های ایران/ خواب آلودگی علت ۷۰ درصد تصادفات ۲۴ ساعت گذشته

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون هر ۵۸ دقیقه یک نفر در جاده‌های کشور جان خود را بر اثر تصادفات از دست داده است.

به گزارش ایسکانیوز سردار سرتیپ مومنی گفت: از مردم خوبمان به خاطر همکاری و همراهی بسیار خوبشان در توزیع سفر و رعایت قوانین و مقررات تشکر می‌کنیم و امیدواریم با اجرای طرح نوروزی شاهد کاهش حوادث و سوانح باشیم.

وی افزود: متاسفانه شاهد برخی از تصادفات در جاده‌ها بودیم گرچه میزان تصادفات کم است، اما در عین حال همین میزان نیز نباید باشد و تصادفات باید به حداقل ممکن برسد.

سردار مومنی گفت: سه عامل بیشتر تصادفات جاده‌ای را رقم می‌زند که ۸۵ درصد تصادفات به علت خستگی و خواب آلودگی، بی توجهی به جلو، سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز است که متاسفانه ۴۵ درصد تصادفات مربوط به خستگی و خواب آلودگی است که این موضوع در سمنان و اصفهان نیز افزایش دارد.

وی افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ درصد تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو بوده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: مسافران عزیز به دلیل سفر‌های طولانی که در چند روز گذشته انجام داده اند باید هر دو ساعت رانندگی یک ربع استراحت کافی داشته باشند.

سردار مومنی افزود: بیشترین تردد‌ها مربوط به استان‌های مازندران، گیلان، قم و خراسان رضوی و بیشترین حوادث مربوط به استان‌های فارس، اصفهان، خوزستان، کرمان و خراسان رضوی است.

وی گفت: امیدواریم با رعایت قوانین و جلوگیری از شتاب و عجله و استراحت شاهد کاهش حوادث در مدت باقیمانده نوروز باشیم.

میزان

700

کد خبر: 917882

وب گردی

وب گردی