سیاست نزدیکی روابط با کشورهای همسایه سرعت می گیرد

رئیس دفتر رئیس جمهوری که به همراه رئیس جمهوری عازم سفر به ترکمنستان و آذربایجان شده است، تاکید کرد: سیاست نزدیکی روابط با کشورهای همسایه با سرعت بیشتری ادامه می یابد.

به گزارش ایسکانیوز، محمود واعظی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز همراه با جناب آقای دکتر روحانی و برخی از اعضا کابینه عازم سفر به کشورهای ترکمنستان و آذربایجان شدیم.


وی افزود: یکی از اهداف مهم دولت، روابط نزدیک تر با کشورهای همسایه است و این سیاست با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.
به گزارش ایسکانیوز، رییس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی روسای جمهوری ترکمنستان و آذربایجان روز سه شنبه عازم عشق آباد شد.
امضای چندین سند همکاری در حضور روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان و نشست مشترک تجار بخش خصوصی ایران و ترکمنستان برای بررسی و توسعه روابط تجاری فیمابین از برنامه های این سفر خواهد بود.
رئیس جمهوری اسلامی کشورمان همچنین بعد از ظهر چهارشنبه از شهر مرو ترکمنستان به شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان سفر می کند.
ملاقات با رئیس جمهوری آذربایجان، مذاکرات مشترک هیات های دو کشور و نیز امضای اسناد همکاری و کنفرانس مطبوعاتی از برنامه های رئیس جمهوری کشورمان در این سفر است.
همچنین صبح پنجشنبه 9 فروردین همایش اقتصادی ایران و آذربایجان با هدف بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی میان بخش های دولتی و فعالان و کارآفرینان اقتصادی دو کشور برگزار خواهد شد.
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری و محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری،محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه،مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی،بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت،عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ،محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت،رضا اردکانیان وزیر نیرو رئیس جمهوری را در این سفر همراهی می کنند.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 917908

وب گردی

وب گردی