یونیسف: نیم ملیون کودک یمنی ترک تحصیل کردند

سازمان یونیسف از ترک تحصیل نیم میلیون کودک یمنی در پی تجاوز رژیم سعودی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه فرانس 24، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) امروز سه شنبه اعلام کرد که در پی دخالت نظامی ائتلاف متجاوز سعودی در یمن از سال 2015 میلادی تاکنون، حدود نیم میلیون کودک یمنی، ترک تحصیل کرده‌اند و در مجموع دو میلیون کودک از آموزش در یمن محروم هستند.

"میرتچل ریلانو" نماینده مقیم سازمان یونیسف در یمن اعلام کرد که به دلیل عدم توانایی کودکان یمنی در رسیدن به آموزش، یک نسل کامل از آن‌ها با آینده غم انگیزی مواجه هستند.

ریلانو گفت که رفتن به مدرس خطرناک شده است، زیرا کودکان یمنی در مسیر رفتن به مدرس، با خطر مرگ مواجه می‌شوند.

این مقام سازمان ملل گفت که بسیاری از خانواده‌های یمنی از بیم جان کودکانشان، ترجیح می‌دهند که آن‌ها در منزل بمانند.

نماینده سازمان یونیسف در یمن اظهار داشت که عدم دستیابی به آموزش، کودکان و خانواده‌های یمنی را به سمت جایگزین‌های خطرناک مانند ازدواج زودهنگام، به کارگیری کودکان و به خدمت گرفتن آن‌ها در جنگ سوق داده است.

بر اساس آمارهای یونیسف، از سال 2015 میلادی تاکنون دست کم 2419 کودک یمنی توسط گروه‌های مسلح، به خدمت گرفته شده‌اند.

4.5 میلیون کودک یمنی در معرض ترک تحصیل قرار دارند، زیرا در پی جنگ علیه یمن، معلمان یمنی از بیش از یکسال قبل حقوقشان را نگرفته‌اند.

دیروز ششم فروردین ماه آغاز چهارمین سال تجاوز عربستان و همپیمانانش به یمن بود، تجاوزی همه‌جانبه که با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن به قدرت و در نتیجه سلطه بر منابع و امکانات این کشور صورت گرفت اما نتیجه‌ای به‌جز کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر از مردم یمن نداشت.

کد خبر: 917911

وب گردی

وب گردی