دیدار روحانی و رؤسای جمهور روسیه و ترکیه

حسن روحانی روز 15 فروردین برای ادامه گفت‌وگو با کشورهای منطقه بر سر چگونگی مبارزه با تروریسم، به آنکارا می‌رود و با روسای جمهور ترکیه و روسیه دیدار می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، «حسن روحانی»، «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در روز 15 فروردین برای بررسی روند همکاری‌های 3 کشور در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم، در پایتخت ترکیه گرد هم می‌آیند.

آنطور که «دیلی صاباح» گزارش داده، پوتین در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود، در خصوص محورهای مورد بحث در نشست آتی آنکارا مذاکره کرده است.

اردوغان هم در این گفت‌وگوی تلفنی، کشته شدن 46 نفر از اتباع روسیه در حادثه آتش‌سوزی یک مرکز خرید را به طرف روس تسلیت گفت.

25 اسفند بود که وزرای خارجه این سه کشور در بند سوم بیانیه نهایی اجلاس صلح سوریه که در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شده بود، از نشست آتی سران ایران، روسیه و ترکیه برای ادامه کار بر روی راهکار سیاسی بحران سوریه خبر دادند.

تاکنون 8 دوره نشست با حضور نمایندگان بلندپایه کشورهای منطقه در آستانه برگزار شده که ایجاد مناطق کاهش تنش ر سوریه برای گام برداشتن به سمت صلح فراگیر، یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای آن بوده است.

در آخرین نشست آستانه هم بر ادامه مسیر گفت‌وگو برای حل بحران سوریه و نابودی گروه‌های تروریستی و جلوگیری از کشیده شدن آتش تروریسم به دیگر کشورهای منطقه، تأکید شده بود

آنطور که در آستانه توافق شده بود، پس از برگزاری نشست سران ایران، روسیه و ترکیه در آنکارا، نهمین دور گفت‌وگوهای آستانه در اواخر اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

303

کد خبر: 917935

وب گردی

وب گردی