25 درصد مسافران نوروزی سمنان حداقل یک شب در استان اقامت داشته‌اند

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از بازدید 255 هزار نفر نیز از جاذبه های گردشگری سمنان خبر داد و گفت: از بیست و هفتم اسفند ماه تا کنون، بیش از 145 هزار مسافر نوروزی در این استان اقامت کردند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدجهانشاهی با اعلام این خبر، افزود: بر اساس آمار موجود، بیش از 2200 نفر در هتلها،بیش از 1600 نفر در اقامتگاه های بوم گردی و خانه مسافرها ، 750 نفر در مهمانپذیرها و نزدیک به 500 نفر در هتل آپارتمان ها مهمان مردم استان سمنان بودند.

این عضو ستاد سفر استان سمنان ادامه داد: بیش از 50 هزار نفر از این تعداد نیز در اقامتگاههای موقت شامل کمپ، کانکس و چادر مسافرتی اقامت داشتند.

جهانشاهی با اشاره به اقامت حدود 30 هزار نفر در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش استان، گفت: حدود 60 هزار نفر از مسافران نیز در زائرسراها و سایر مراکز اقامتی اقامت داشتند.

وی گفت: در مجموع و طی پنج روز گذشته نزدیک به یک میلیون مسافر نوروزی وارد استان شده‌اند که از این تعداد حداقل 30 درصد از گردشگران از جاذبهها بازدید کرده و نزدیک به 25 درصد هم حداقل یک شب در استان اقامت داشته اند. در این مدت نزدیک به 150 مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان سمنان شامل رستوران ها، مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و انجام شده است.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: از بیست و هفتم اسفند ماه تاکنون، 255 هزار و 812 نفر نیز از جاذبه های گردشگری استان بازدید کرده اند.

۴۵۰ فضای اقامتی شامل کمپهای موقت، مدارس، زائرسرا، مهمانسرا، تاسیسات اقامتی گردشگری و... در سطح استان برای اسکان گردشگران نوروزی و نزدیک به 150 سایت، مجموعه و جاذبه تاریخی، فرهنگی،مذهبی و طبیعی به عنوان مقصد برای بازدید اختصاص داده شده است.

901

کد خبر: 917947

وب گردی

وب گردی