استاندار سمنان: دیوان محاسبات بازوی نظارتی نظام است

استاندار سمنان بابیان اینکه دیوان محاسبات بازوی نظارتی نظام است، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان می‌بایست با این نهاد نظارتی همراهی و همکاری داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، سید شهاب‌الدین چاوشی صبح چهارشنبه در بازدید از دیوان محاسبات استان سمنان به میزبانی این اداره کل، ضمن بیان اینکه دیوان محاسبات بازوی نظارتی نظام است که می‌تواند پیشرفت را در جامعه جاری و ساری کند، تأکید داشت: اگر دیوان محاسبات اقتدار داشته باشد، نظام مالی کشور سامان پیدا خواهد کرد لذا همگان باید به این نظم‌بخشی کمک کنیم.

وی افزود: دیوان محاسبات در کشور ما ازجمله دستگاه‌هایی است که مدیران آن را مهم می‌شمارند اما کسی از این نهاد نمی‌ترسد چراکه رفتار بروکراسی در کشور باید بر اساس قانونمندی و در چارچوب مقررات باشد.

استاندار سمنان با تأکید بر نقش نظارتی دیوان محاسبات بر عدم حیف‌ومیل بیت‌المال، تأکید داشت: اعتبارات تخصیصی کشور به‌سادگی به دست نمی‌آید لذا برای هزینه کرد آن نیز باید بر اساس مقررات و اصول اقدام کرد و در این نقطه است که اهمیت رسالت‌های دیوان به چشم می‌آید.

چاووشی بابیان اینکه دیوان محاسبات برای زورآزمایی و قدرت‌نمایی نیست بلکه فلسفه وجودی آن کنترل سلامت بروکراسی محسوب می‌شود، گفت: در کشور ما بعضاً دیده‌شده مدیرانی که باید کاری را انجام می‌دادند اما وظیفه‌شان را عمل نکردند بازخواست نمی‌شوند که این امر باید اصلاح شود.

وی در پایان افزود: هنر مسئولان دیوان محاسبات باید آن باشد که مدیران دستگاه‌های اجرایی از حضور آن در دستگاه‌های تحت نظارت خود احساس امنیت کنند.

901

کد خبر: 917950

وب گردی

وب گردی