بازدید بیش از 15هزار نفر از دیدنی های حصار ناصری در مرکز پایتخت

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 تهران گفت: از ابتدای فروردین تا امروز بیش از 15 هزار نفر از مکان های تاریخی و جاذبه های گردشگری حصار ناصری در بخش مرکزی پایتخت بازدید کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز سید عباس طباطبایی با اشاره به استقرار 3 ایستگاه اطلاع رسانی نوروزی و یک ایستگاه استقبال از مسافران در میدان راه آهن، به تشریح برنامه ها و تمهیدات مدیریت شهری برای ترویج گردشگری در پایتخت پرداخت و افزود: امسال با اضافه شدن 2 مسیر گردشگری 28 مکان تاریخی به عنوان جاذبه های گردشگری این منطقه معرفی شده اند.

طباطبایی با بیان این که تاکنون بیش از 1200 بسته اطلاع رسانی در ایستگاه ها توزیع شده است؛ ادامه داد: حدود 7هزار نفر از مسافران ورودی به شهر تهران که از طریق راه آهن وارد پایتخت شده اند ؛ با اهدای گل مورد استقبال قرار گرفته اند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11با اعلام خبر اجرای نوروزگاه در بوستان دانشجو و برنامه های متنوع هنری ، نمایشی امسال با اجرای برنامه های نوروزگاه در بوستان دانشجو و ارائه برنامه های هنری ، نمایشی و شاد خاطر نشان کرد: برگزاری تور نوروزی ری گردی و بازدیدازموزه جنگ و خانه تیمور تاش برای ایثار گران و خانواده معزز شهدای از دیگر برنامه های این منطقه در تعطیلات نوروز 97 بوده است.

وی در ارتباط با مسیرهای جدید گردشگری که امسال به خدمات نوروزی منطقه 11 اضافه شده است؛ گفت: محور ویژه ولی عصر(عج) از میدان راه آهن تا چهارراه ولی عصر(عج) و میدان امام خمینی تا میدان حر و خانه تیمورتاش دو مسیر جدید گردشگری هستند.

طباطبایی همچنین عنوان کرد: با هماهنگی انجام شده با فرماندهی دانشگاه امام علی (ع) گردشگران علاوه بر بازدید از مکان های معرفی شده می توانند برای اولین بار از ساختمان های دوره پهلوی اول در دانشگاه امام علی (ع) بازدید کنند.

بر اساس این گزارش نوروز امسال با مشارکت مناطق 11 و 12، تور مسیر ویژه گردشگری در خیابان امام خمینی (ره) و بازدید از 20مکان تاریخی با محوریت حمل و نقل پاک با دوچرخه و ماشین های برقی فراهم شده است.

علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام و خرید تورهای گردشگری شهرداری تهران به غرفه های گردشگری شهرداری در میدان امام خمینی روبه روی موزه صنعتی و یا نشانی اینترنتیwww.tehroongardi.ir مراجعه کنند.

700

کد خبر: 917987

وب گردی

وب گردی